10 lucruri pe care clientii le detesta la o sala de fitness

10 lucruri pe care clientii le detesta la o sala de fitness

10 lucruri pe care clientii le detesta la o sala de fitness

M-am gandit ca ar fi important sa scriu despre cateva lucruri pe care membrii le detesta la o sala de fitness. Daca le regasesti in clubul tau, ia urgent masuri!

1. Personalul de curatenie pasiv-agresiv. La cati dintre voi li s-a intamplat ca un angajat de la curatenie sa dea cu mopul fix sub aparatul pe care va antrenati? Mi se pare lipsit de respect, enervant si complet lipsit de utilitate. Si sa ne amintim ca semnele de Wet floor nu ajuta daca cineva aluneca si cade imediat ce un angajat de la curatenie a “lustruit” pardoseala de pe hol. Incercati sa faceti genul acesta de lucruri inafara orelor de antrenament sau macar in orele cand clubul este mai mult gol. Nu spun ca acesti angajati trebuie sa dispara total din peisaj dar mai bine isi focalizeaza atentia pe bai, vestiare, zona piscinei si mai putin pe sala de fitness. Si desigur, daca observa ca vestiarul este plin ochi mai bine amana inlocuirea sapunului lichid sau colectarea gunoiului, pentru orele de mijloc ale fiecarei clase cand vestiarul este aproape gol. Mare atentie sa nu cadeti in extrema cealalta, deoarece un alt lucru pe care clientii il detesta la o sala este MIZERIA.

 2. Lipsa claselor de wellness. Evita sa programezi 5 clase dificile de cardio intr-o zi. 3 pe zi, din care una dimineata sunt suficiente. Clientii tai dupa o clasa grea de TBW, de exemplu, au nevoie de relaxare deci o clasa de Fitness Yoga, Pilatess sau un Fit Ball bland si relaxant este binevenita. Evita sa programezi clasele in functie de ce iti place tie sa lucrezi. Orarul are nevoie de variatie ca sa poti satisfacele cerintele tuturor membrilor. Daca le arunci in orar 4 clase de arte martiale pe zi, de luna viitoare nu ii mai prinzi in clubul tau.

3. Defectiunile repetate ale aparatelor. Lasa saptamani intregi etichete cu DEFECT pe unele dintre aparatele cardio sau fitness cele mai solicitate si vei avea o imagine realista a dezastrului in ceea ce priveste incasarile clubului. Pe client nu il intereseaza ca tehnicianul de la intretinere este disponibil abia peste o luna sau ca piesa defecta iti vine abia peste doua, el vrea sa se antreneze, din acest motiv a venit in clubul tau. Si sa stii ca o poate face si in clubul aflat la 4 strazi departare deci mare atentie...

4. Plasmele din club sunt mereu inchise. Rolul acestora este sa contribuie la crearea atmosferei in clubul tau. Nu fa economie de curent prin aceasta metoda. Mai bine profita si ruleaza pe ele la orele de varf filmulete si prezentari cu activitatea din club. Poti avea surprize placute.

5. Cresterea fara cap a valorii abonamentelor. Aceasta operatiune este extrem de delicata si trebuie facuta dupa o pregatire adecvata a membrilor. In general, membrul este de acord sa plateasca ceva in plus daca simte ca i se ofera ceva in plus. O campanie de PR inainte de un asemenea moment delicat te va ajuta sa nu iti infurii clientii existenti si sa ii indepartezi pe cei potentiali.

6. Promotiile si reducerile facute dupa ureche. Ai zice ca in aceasta situatie membrii tai ar trebui sa fie fericiti. Ei bine nu. Mai ales in cazul clientilor fideli care au abonamente pe durata mai lunga. Acestia urasc “cuponiadele” si “voucheriadele” care aglomereaza clubul cu vanatori de oferte care uneori manifesta un dispret suveran fata de regulamentul clubului si chiar fata de bunele maniere. Clientul vechi se va simti ofensat si inselat. Ai grija si la acest aspect...

7. Membrii certati cu bunele maniere. Ca sa ramana in clubul tau, un membru trebuie sa se simta confortabil, sa se integreze in atmosfera clubului. Degeaba pui la dispozitie prosoape la receptie si servetele dezinfectante pentru curatarea aparatelor daca unii “neanderthalieni” refuza sa le foloseasca. Si sa nu iti imaginezi ca daca ai abonamente premium acestia nu exista in clubul tau. Stai o saptamana doar in sala de fitness si vei numara destui. In aceeasi categorie se incadreaza si cei care ocupa doua aparate simultan sau se aseaza in primul rand la o clasa cu o coregrafie complicata fara sa o cunoasca, incurcand tot grupul.

8.Rotatia de personal. Ai idee cat de enervant este pentru un membru care s-a obisnuit cu stilul si modul de lucru al unui antrenor sa descopere ca acesta nu mai apare in orar? In general antrenorii foarte buni au “neplacuta” calitate de a atrage migratia de membri catre clubul unde vor antrena de luna viitoare. Deci ar fi bine sa evaluezi fiecare caz in parte, pentru a estima consecintele in cazul in care ai decis sa inchei colaborarea cu un antrenor.

9.Sala inchisa. Unii dintre membrii cand isi fac abonamentul isi imagineaza ca singura zi din an cand clubul este inchis, este Craciunul :). Frecventand clubul descopera ca nu este adevarat. Daca inchizi intreg clubul sau doar limitezi sau opresti accesul membrilor la unele facilitati, ar trebui sa ai un motiv foarte bun pentru asta si desigur sa urmezi regula de aur: Anunta din timp!

10. Managementul si personalul miserupist! Poate ma veti acuza ca nu exista acest cuvant in limba romana dar sa scriu doar nepasator, mi s-a parut prea banal. Sa neglijezi intentionat plangerile si sugestiile facute de membri, este pentru un club de fitness echivalent cu sinuciderea. Nu doar ca toti clientii nemultumiti vor parasi clubul facandu-va reclama proasta pe unde apuca dar si cei care mai raman vor fi pe picior de plecare si vor refuza sa ia parte la orice campanie gen “Recomanda un prieten” sau evenimente de orice fel. Rezolva-ti intai problemele si apoi solicita membrilor sa faca si ei ceva pentru tine!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum