10 sfaturi la sfarsit de sezon invernal

10 sfaturi la sfarsit de sezon invernal

10 sfaturi la sfarsit de sezon invernal

Primavara sta sa vina (sau asta vrem cu totii ca credem, dupa atatea zile de ger, ninsoare si ploaie, blocaje si lacuri in loc de trotuare) :). Acest anotimp de renastere ii ajuta din punct de vedere psihic pe toti cei care isi doresc sa isi intre in forma. In curand parcurile vor geme de oameni si strazile se vor transforma in furnicar. Vom fi mai atenti la ceea ce mancam, daca vedem la televizor un produs nou pentru slabit ne vom opri sa il studiem (nu se stie niciodata), daca putem face mai multa activitate fizica, nu vom da inapoi.

Toate aceastea intr-un mod sanatos, sigur si de ce nu … distractiv. Obiectivul tau, declarat sau nu, este acela de a te prezenta la intalnirea cu vacanta intr-o forma fizica, macar satisfacatoare. Usor de spus …dar cum sa procedezi? Cu jobul solicitant, familia, alte obligatii, pare aproape imposibil. Uneori solutia este mai simpla decat pare. Si de multe e atat de “la indemana” ca nu reusesti sa o vezi. Sfatul nostru este sa faci putine lucruri dar sa le faci cum trebuie. Asta daca iti doresti cu adevarat sa arati mai bine dupa ce pui la naftalina hainele groase de iarna.


Ai mai jos 10 reguli simple de urmat (5 la sala si 5 la masa) care vor da rezultate imediate si, speram, satisfacatoare:
La sala:
1) Cardio fitness Daca nu l-ai introdus inca in programul tau de antrenament ai face bine sa vorbesti cu antrenorul tau. Nu exista alta activitate la sala mai eficace pentru arderea grasimilor.
2) Prefera sa lucrezi cu greutati usoare spre medii. Mareste numarul de repetari si micsoreaza greutatea acestora pentru a-ti imbunatati tonusul muscular si a-ti stimula metabolismul. 
3) Lucreaza-ti in mod regulat abdominalii. Dar fa-o cum trebuie. Nu uita ca pauza intre o serie si alta are rostul ei.  Dar pentru a avea un abdomen tonifiat prefera pauzele mai scurte.
4) Nu exagera cu frecventa la sala. Acorda-ti si zile de repaos total din antrenament, altfel corpul tau nu va reusi sa se recupereze in mod adecvat.
5) Prin rotatie, introdu in programul tau si tehnici mai “avansate”: “superseturi” doua exercitii executate imediat unul dupa celalalt, circuit training sau repetari “fortate”. Vorbeste cu instructorul tau si el va sti ce sa iti recomande, in functie de nivelul tau.
 

La masa
1) Micsoreaza dimensiunea portiilor. Adesea problema nu consta neaparat in ce mananci ci in cat de mult mananci.
2) Dar cum si ce mananci conteaza, acorda o atentie speciala alimentelor recunoscute ca si grase:  anumite tipuri de branza, carnuri grase si mezeluri, dulciuri elaborate. Ca sa eviti tentatiile, mai bine nu le pune in cosul de cumparaturi, asa vei evita sa  dai navala la ele,  imediat ce ai deschis frigiderul.
3) Incepe masa cu un fel din legume crude sau fierte la aburi pentru a astampara senzatia de foame initiala. Astfel vei manca si restul mesei cu mai putina pofta, deci mai putin.
4) Intotdeauna fa-ti cumparaturile cu stomacul plin (verificata pe propria piele, pardon stomac) Poate sa iti para o prostie dar este demonstrat ca asta te va ajuta sa alegi alimentele in mod rational dar si sa eviti sa cheltui mult pe alimente de care nu ai neaparata nevoie si care nu fac bine la silueta. Fa-ti de acasa o lista care sa te ajute sa incropesti un meniu sanatos pe o saptamana si tine-te de ea.
5) In loc de 3 mese copioase pe zi, incearca sa iei 5 gustari mai mici. Vei ajunge astfel la ora urmatoare de masa, fara sa iti fie foarte foame si vei furniza nutrienti corpului tau, in mod constant, pe toate durata unei zile. 
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum