Activitatea fizica regulata si eficienta la locul de munca

Activitatea fizica regulata si eficienta la locul de munca

Activitatea fizica regulata si eficienta la locul de munca

Se stie ca activitatea fizica practicata cu regularitate si in special activitatea aerobica, are efecte pozitive asupra eficientei, vitezei de reactie, acuratetei deciziilor, concentrarii si atentiei la locul de munca. Frecventarea salii de sport inainte sau dupa job (sau in pauza de pranz) poate face adevarate miracole in timp in ceea ce priveste: Mai multa eficienta Angajatii care merg la sala in mod regulat, cel putin 15 de minute pe saptamana, sunt mult mai rar bolnavi, au mai multa energie si sun mai concentrati in timpul orelor de program.Vorbind in termeni de productivitate, o crestere de 15% ar trebui sa convinga orice manager care ne citeste acum sa ceara o oferta corporate la cea mai apropiata sala de biroul sau.

Mai multa creativitate

Activitatea fizica favorizeaza un echilibru mental crescut, autocontrol sporit, o abordare relaxata a situatiilor dificile si stresante, lucruri determinante pentru gandirea creativa. Dar este valabil si opusul. Angajatilor antrenati carora li s-au cerut solutii “out of the box” au avut rezultate mai bune decat ale celor sedentari.

Mai mare performanta a creierului

Activitatea fizica impulsioneaza ariile din creier care sunt responsabile de interactiunile sociale, memorie, reglarea emotiilor si orientare, spune o recenzie din Neurobiology of Aging. Pe scurt, exercitiul fizic te ajuta sa iesi cu nonsalanta din situatii generatoare de dureri de cap pentru creiere mai putin antrenate.

Mai multa siguranta

Vei fi fericit sa afli ca angajatii care sunt in forma au implicit si o imagine de sine pozitiva si mai multa incredere in ei insisi. Sunt considerati si coechipieri de valoare, de catre ceilalti membri ai echipei.

Mai putin stress la locul de munca

O cercetare publicata in “Journal of Cardiopulmonary Rehabilitation and Prevention” a studiat efectele antistress ale activitatii fizice. Cercetatorii au luat in sonciderare 57 de angajati aflati la dieta care trebuiau sa piarda in greutate si sa se lase de fumat. Aceia dintre ei care se antrenau regulat la sala au afirmat ca erau mai putin stresati de situatie decat cei din grupul de control.

Mai multa flexibilitate

Intr-un alt studiu, cercetatorii au impartit un grup de 118 angajati trecuti de prima tinerete in 2 grupuri. Primul grup frecventa Hatha Yoga iar cel de-al doilea o clasa de stretching. Cei din primul grup au avut timpi de reactie mai buni in executarea sarcinilor decat colegii de la stretching. Asta inseamna ca vor avea si un timp de reactie mai bun la sarcinile de lucru. Studiul a fost publicat in revistele de gerontologie.

O procesare mai rapida a informatiilor

Daca vrei sa ramai cu mintea limpede in sedinte de brainstorming, du-te la sala si trage tare. Mai multe studii au legat viteza de elaborare si procesare a informatiilor de cantitatea de energie depusa in timpul exercitiului fizic.

O mai mare determinare

Un sportiv stie foarte bine ce inseamna sa nu renunti. Nu e asa ca tentatia de a o lasa balta e mare atunci cand muschii iti ard si antrenorul iti stoarce ultima picatura de energie? Determinarea, adica capacitatea de a te ridica din “cenusa” dupa o activitate epuizanta iti poate servi foarte bine oriunde ai lucra. O cercetare publicata in “Journal of Sports Sciences” a descoperit ca sportivii infrunta in general 3 tipuri de stress: personal, organizational si competitional. Nu este adevarat ca si tu te confrunti zilnic cu ele? Exercitiul fizic iti da motivatie, incredere si o atitudine pozitiva sa le depasesti.

Spor la antrenament!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum