Alimentatia si tulburarile de somn

Alimentatia si tulburarile de somn

Alimentatia si tulburarile de somn

De cate ori ti s-a intamplat sa ajungi in sfarsit in pat pentru un somn binemeritat, cu luminile stinse si liniste deplina dar ochii tai se refuze sa se inchida? Cat timp ai continuat sa te fatai pe toate partile in speranta ca vei gasi pozitia, care sa te ajute sa adormi?
Dificultatea de a adormi (chiar daca te simti obosita moarta), reprezinta una din problemele secolului, iar unii factori care contribuie la declansarea ei sunt bine cunoscuti: stres, griji acumulate, un mod de viata dezordonat, chiar si alimentatia. Exista unele alimente care consumate inainte de culcare pot influenta  negativ calitatea somnului, de aceea ar fi bine sa le eviti.
Cafeaua si bauturile care contin cofeina
. Asta stii si tu cu siguranta. Fara cafea seara daca ai chef sa dormi linistita. Cofeina stimuleaza atentia. Dar nu doar cafeaua contine cofeina, deci mare atentie. Cola, bomboane cu cafea, unele prajituri, toate contin cofeina. Mai bine nu le consuma decat cu 4-5 ore inainte de a adormi. Daca vrei ceva cald, sa stii ca exista si ceaiul de tei.
Alimentele picante
afecteaza digestia si provoaca arsuri si dureri de stomac. Incearca feluri simple, putin condimentate la cina.
Proteinele animale
. Carnurile grele, afumaturile, contin grasimi care cer o digestie indelungata. Iar asta poate insemna balonare si senzatie de greutate. Daca vrei sa consumi carne la cina, opteaza pentru cea de curcan. Aceasta contine serotonina, facilitand relaxarea.
Ginsengul
, devenit popular si la noi, contine substante care stimuleaza sistemul nervos. Administrat sub forma de ceai, bomboane sau suplimente, este folosit pentru a combate oboseala si stresul. Dar crede-ma, nu iti doresti sa il consumi inainte de culcare.
Branzeturile
sunt alimente care contin tiramina, un aminoacid cu efect direct asupra vaselor de sange de la nivelul creierului. Pe langa ca are efect stimulant poate provoca si dureri de cap. Pe de  alta parte iaurtul usor sau  laptele te poate ajuta sa reduci stresul si sa adormi.
Ciocolata
mult iubita de cei mari si mai ales de cei mici este si ea pe lista interdictiilor de seara deoarece contine tirosina, care se transforma in dopamina si te trece in stare de alerta, deci adio somn! Mai bine incearca niste lapte de migdale sau niste cereale (fara cacao) cu lapte.
Bauturile alcoolice
. Daca ai auzit tu de la prieteni ca un paharel inainte de culcare te ajuta sa dormi si ei si tu va inselati. Alcoolul provoaca deshidratare. Mai mult de un pahar de vin pentru doamne si 2 beri pentru domni, “anunta” creierul sa elibereze vasopresina, care comunica rinichilor sa absoarba apa, adica trebuie sa mergi la baie mai des. Ca si cum asta nu ar fi suficient, alcoolul afecteaza si faza REM a somnului.
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum