Antrenamentul aerobic si frecventa cardiaca

Antrenamentul aerobic si frecventa cardiaca

Antrenamentul aerobic si frecventa cardiaca

Aerobic s-ar traduce foarte simplu: “cu oxigen”. Corpul tau are nevoie de oxigen pentru a functiona si pentru a arde calorii. Cand respiri, desfasori tot o activitate aerobica deoarece introduci oxigen in corp. Ce bine ar fi daca ar fi suficient sa respiri ca sa si slabesti, nu-i asa? :)

Pentru asta ai nevoie de alte activitati fizice cum ar fi inotul, jogging/banda, bicicleta, crossfit, step aerobic, zumba etc. unde frecventa cardiaca creste si in concluzie creste si consumul de oxigen. Acestea implica in joc inima, plamanii si sistemul circulator. Si nu doar atat, ci creste capacitatea de ardere a organismului. Cand te afli in miscare serioasa, corpul tau arde cu predilectie grasimi si apoi zaharuri. Dar daca nu esti foarte in forma si ai o capacitate aeroba mai mica, corpul tau arde mai multe zaharuri decat grasimi. Deci, cu cat forma ta fizica creste, vei arde mai multe grasimi.

Pentru asta nivelul de eficienta al antrenamentului tau trebuie sa se mentina in zona arobica optima, adica acolo unde frecventa cardiaca iti permite sa arzi cele mai multe grasimi. Aceasta zona se afla in general intre 75% si 90% din frecventa cardiaca maxima a fiecarei persoane. Daca nivelul antrenamentului tau se afla deasupra zonei optimale incepi sa lucrezi la nivel anaerob sau cum s-ar spune esti in criza de oxigen si corpul nu va mai putea sustine exercitiul fizic mult timp.

In timpul antrenamentului verifica-ti frecventa cardiaca pentru 15 secunde si apoi inmulteste numarul de batai cu 4 pentru a obtine numarul de batai pe minut (bpm). Afla apoi care este zona ta optimala, folosind tabelul de mai jos (pe alb numarul de batai pe minut).

Varsta

70%

75%

80%

85%

90%

18-25

139

149

159

169

179

26-30

134

144

153

163

172

31-36

130

140

149

158

168

37-42

126

135

144

153

162

43-50

121

129

138

147

155

51-58

116

124

133

141

149

59-65

110

118

126

134

142

+65

106

114

121

129

136

Datele pot suporta usoare schimbari, daca vorbim despre un corp foarte bine antrenat. Se poate, de exemplu, ca o persoana antrenata intre 43 si 50 de ani sa aiba o zona optimala similara celor intre 37 si 42 de ani sau chiar mai jos, daca persoanele din grupa inferioara de varsta sunt neantrenate. Discutati despre acest lucru cu antrenorul vostru personal.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum