Antrenamentul cu coarda, nu doar o joaca de copii

Antrenamentul cu coarda, nu doar o joaca de copii

Antrenamentul cu coarda, nu doar o joaca de copii

Daca te pregatesti sa pleci in vacanta ia-o cu tine in geamantan. Vara, in concediu, traseele unde poti sa  te antrenezi linistita nu sunt greu de gasit. Iar iarna  opoti folosi cu ceva precautii si in apartament. Diversifica-ti antrenamentul utilizand un mijloc foarte simplu: coarda.

Iti mai amintesti cand erai fetita si toata ziua sareai coarda in fata casei cu prietenele tale? Afla ca, daca acum ai repeta acest exercitiu timp de 30 de minute zilnic, grjile pe care ti le faci acum pentru silueta ta ar fi mult mai putine. Saritul cu coarda este un exercitiu complet atat de incalzire dar si pentru mentinerea siluetei. El pune in miscare musculatura bratelor si umerilor, accentueaza efortul picioarelor si le tonifiaza.

Tipica boxerilor, a fost utilizata si de catre jucatorii profesionisti de baschet sau tenismeni de renume (Connors si Chang) ca si instrument obisnuit de antrenament.
Fapt incredibil, in multe sali de fitness este complet necunoscuta, prefarandu-se masini mult mai sofisticate, mai bune din punct de vedere al cresterii musculare dar net inferioare in ceea ce priveste antrenamentul cardiovascular si elasticitatea.

Probabil, multa lume se gandeste ca e un instrument dificil de gestionat, plictisitor si repetitiv. De aceea Louis Garcia a inventat un sistem usor de invatat, dificultatea fiind cam aceeasi ca atunci cand te obisnuiesti sa mergi pe bicicleta: o data ce ai invatat, nu mai uiti niciodata. 
Pasul 1
– Sari pe loc imaginandu-ti ca ai coarda in mana si o treci pe sub picioare. Important e sa te obisnuiesti cu un ritm regulat.
Pasul 2 – Ca si la pasul 1, dar ia in mana coarda mentinand-o doar pe o parte a corpului, rotind-o. Instrumentul nu iti va ingreuna miscarea dar te va ajuta sa te sincronizezi cu el.
Pasul 3 – Completeaza executia sarind peste coarda, la propriu.  Asa cum iti amintesti sunt mai multi pasi si mai multe ritmuri in care poti sari. Pentru inceput este recomadat sa practici saritura simpla, pe cate un picior alternativ, cu genunchiul indoit si coarda trecuta incet peste cap si pe sub picioare.

Odata ce ai invatat sa o folosesti trebuie sa intelegi si cum te poti antrena. Sa vedem cateva reguli care iti prezinta principalele caracteristici ale acestui tip de antrenament:
1) Lungimea coardei trebuie sa fie astfel adaptata astfel incat atunci cand trece pe sub picioare sa ajunga la nivelul pieptului. Exercitiul trebuie precedat de o minima incalzire sau de un stretching foarte bland. 
2) Durata de executie trebuie sa fie de macar 15 minute, cel mai bine 20, care este obiectivul final. Pentru incapatori: 1 minut de lucru + 1 de pauza. Sa ajungi la 3 minute de executie + 1 de pauza reprezinta deja un nivel foarte bun.
3) In cazul in care lucrezi pe numar de repetari, timpul de recuperare nu trebuie sa fie mai mare de 2 minute.
4) Echipeaza-te corespunzator, pantofi usori de sport, pantaloni stransi pe corp dar nu foarte stramti, sutien special de protectie, parul strans in coada. Nu sari in picioarele goale, evita camerele cu lustre si candelabre si familiarizeaza-te cu programul vecinului de desubt, daca locuiesti la bloc. 
 5) Daca vei reusi sa ajungi la 15 minute de executie fara pauza poti arde de la 150 la 200 de kcal
6) Daca lucrezi la sala, antrenamentul cu coarda trebuie introdus in sedinta tehnica astfel incat sa nu preceada sau sa urmeze unei reprize foarte intense
7) Cine foloseste coarda destul de rar, trebuie sa se limiteze la exercitiile de baza. Daca iti amintesti “seturile” de cand erai fetita (adica 10 miscari de un tip, apoi 9 de alt tip, apoi 8 pana la 1, proba suprema, adica sa treci coarda de 2 ori pe sub picioare cat timp te afli in aer) ar fi bine sa le executi consecutiv, fara sa te opresti.
8) Sunt persoane care numara sariturile, dar este mult mai bine sa masori timpul de executie.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum