Antrenor fitness: Cum tii corect o clasa de spinning?

Antrenor fitness: Cum tii corect o clasa de spinning?

Antrenor fitness: Cum tii corect o clasa de spinning?

 Da, imi place spinning-ul! Sunt o fana a bicicletei si a energiei extraordinare, care se degaja in timpul unei clase reusite, tinuta de un antrenor profesionist. De-a lungul timpului am vazut mai multi antrenori la "lucru", unii bunicei, altii extraordinari iar altii...un adevarat pericol pentru cursanti. De aceea m-am gandit sa scriu acest articol, in speranta ca ii voi ajuta pe cei care antreneaza in domeniu, sa inteleaga cum se vede munca lor din partea cealalta ... a participantului la clasa, care trudeste din greu sa pedaleze pe ritm, sa mentina o pozitie corecta sau... sa nu cada pur si simplu de pe bicicleta pana la sfarsitul orei. Deci, daca intamplator in orarul tau de antrenor exista si o clasa de spinning (cycling), citeste randurile de mai jos. Poate ca iti vor fi de folos!

Inceputul clasei

- vino mai devreme cu cel putin 5 minute. Vei avea ocazia sa schimbi cateva cuvinte cu participantii si sa iei exact "pulsul" situatiei. Vei intelege rapid cine e pentru prima data acolo, cine nu are chef sa forteze in ziua respectiva sau cine e gata sa dea totul.

- legat de ce am scris mai sus, pregateste-ti muzica, cunoaste-o si creeaza-ti mintal o abordare a fiecarei melodii. E bine sa ai la tine mai multe cd-uri cu muzica pentru situatii diferite: multi incepatori, multi avansati, momente diferite ale zilei etc.

- identifica rapid incepatorii, explica-le cum sa regleze bicicleta si cum trebuie sa abordeze in mod diferit fata de ceilalti, momentele de intensitate maxima ale orei. 

- nu uita o mica perioada de incalzire, ritmuri mai lente pentru prima piesa si cateva exercitii de respiratie

Clasa in sine

-  intreaba daca exista persoane care au probleme cu inima, cu articulatiile, genunchii, astm etc. Supravegheaza atent aceste persoane in timpul orei. La fel vei proceda si cu cei supraponderali. (Imi amintesc acum de o situatie in care un baiat cu un grad destul de ridicat de obezitate incerca sa tina pasul cu grupul, in pozitia 3, cazand la propriu cu nasul pe ghidonul bicicletei. Antrenorul nici gand sa il opreasca.)

- daca ai multi incepatori la clasa, mai mult de o treime, incearca sa mentii un nivel mediu de intensitate. Nu ii obliga sa creasca rezistenta peste puterile lor sau sa mentina mult timp o pozitie (2 sau 3). Nu uita ca NU sunt inca pregatiti sa faca asta! 

- corecteaza o pozitie gresita pe bicicleta, o rezistenta prea mica sau prea mare, o iesire din ritm etc. Explica-le ce se intampla cu organismul lor in timpul orei, invata-i sa respire corect si sa controleze bicicleta.

- dozeaza corect efortul participantilor! Aici am observat ca e o mare problema pentru unii antrenori. Nu uita ca ai de-a face cu oameni cu diferite personalitati, stari psihice si grade diferite de pregatire fizica! Ei nu sunt marionete, care se vor ridica rapid de pe bicicleta pentru ca asa le comanzi tu, daca le-ai scurs si ultima picatura de energie tinandu-i melodii intregi in aceeasi pozitie! Sa lucrezi corect inseamna sa lucrezi la grade diferite de intensitate si sa ai pauze dupa momentele de forta.

- lasa-le participantilor pauzele binemeritate de apa si prosop.

- plimba-te printre ei, incurajeaza-i si da-le indicatii corecte! Nu trebuie sa stai mereu pe bicicleta dar nici sa nu pedalezi deloc impreuna cu ei nu e ok! Cum altfel ai putea sa "simti" efortul daca nu esti acolo, impreuna cu ei? Nu ii confunda cu o turma! Sunt entitati diferite din care tu trebuie sa formezi un grup, sa creezi o armonie, o atmosfera placuta pentru toti!

Sfarsitul orei

- termina mereu ora cu o melodie lenta chiar "psihedelica" (cum spune mereu o amica :) ). Ii va ajuta sa se relaxeze.

- nu uita de minutele de stretching. Nu sunt doar benefice ci chiar obligatorii dupa o clasa cardio atat de solicitanta!

- la sfarsitul orei ia feedback-ul clasei. Incearca sa intelegi cine e la limita puterilor, cine putea da mai mult sau  ...  chiar cine nu va mai veni niciodata la clasa ta! 

- invita participantii sa isi curate bicicletele cu substantele care ar trebui sa fie acolo, la dispozitia lor.

- fii deschis la orice fel de sugestie de bun simt!

 


Aura TITIANU
 
Specialist in Comunicare
Fitness ManagementFitness Marketing
 
Analiza business/Creare business plan.
Recrutare si training personal.
Elaborare proceduri specifice fiecarui departament.
Elaborare plan de marketing/vanzari
Pregatire evenimente in club
E -mail :
 office@profitness.ro

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum