Antrenor Fitness: Invata sa iti cunosti clientii

Antrenor Fitness: Invata sa iti cunosti clientii

Antrenor Fitness: Invata sa iti cunosti clientii

CATEODATA un om de vanzari sau un antrenor personal trebuie sa se transforme intr-un adevarat sociolog.  Daca vrei ca afacerea sa creasca si sa ai din ce in ce mai multi clienti, trebuie sa inveti sa privesti in jur, sa examinezi tipologiile de persoane intalnite in centrul tau si  sa le intelegi.

De ce? Pentru ca un centru de fitness a devenit o “microsocietate” in sine, unde se intalnesc diverse tipuri de personaje, fiecare cu obiectivele sale, dorintele si desigur, toanele aferente.  Sa stii sa le interpretezi la timp, te va ajuta sa le satisfaci exigentele si sa nu ii scapi printre degete in favoarea unui club concurent. 

Tipuri de client
Tipurile de client intalnite la sala sunt multe si au caracteristici diverse. In lista care urmeaza am incercat sa descriu doar cateva, dar lista reprezinta un instrument util pentru a incepe sa te orientezi si sa intelegi:

Tipul 1: Narcisistul
Semne particulare: iubeste sa se priveasca,  sa isi admire abdominalii in fata oglinzii, sa arate lumii intregi, daca s-ar putea, prestanta si forma sa atletica.
 Cand se antreneaza da ce este mai bun din el si nu isi permite cea mai mica distragere: cine merita mai multa atentie ca el si fizicul sau?
Cum il multumesti:  narcisistul este foarte sensibil la complimente. Pentru a fi pe placul sau este necesar sa ii admiri forma, sa ii recomanzi exercitii “secrete” care sa i-o imbunatateasca permanent, sa ii intuiesti dorintele si sa ii acorzi o atentie speciala. Cu cat se va simti mai apreciat si admirat va ajunge sa frecventeze doar centrul tau

Tipul 2: Sanatosul
Semne particulare: este ferm convins ca exercitiul fizic, facut cu regularitate si metoda, ii imbunatateste calitatea vietii. Urmeaza antrenamentele cu maxima seriozitate, nu sare niciodata o sedinta si se demonstreaza a fi intr-o forma perfecta.
Cum il multumesti: sanatosul iubeste mediile curate si igiena perfecta. Nu este dispus sa tolereze delasarea si dezordinea si are pretentia ca serviciile oferite de centrul saub de fitness sa fie aproape de perfectiune

Tipul 3: Stresatul
Semne particulare: merge la sala sa se relaxeze si sa se descarce de stresul acumulat in timpul zilei. Adora sa schimbe cateva vorbe cu vecinul de banda si prefera un antrenament constant desi nu tocmai solicitant. 
Cum il multumesti: centrul sportiv ideal al stresatului este cel care ii ofera mult confort si arii de relaxare. De la sauna, la masaj si piscina, la aparatele cele mai avangardiste de pe piata, toate ii sunt pe plac.  Pentru a-l cuceri trebuie sa il rasfeti

Tipul 4: Socialul
Semne particulare: are foarte putin chef sa se antreneze si mult mai multa dorinta sa socializeze. A ales sa mearga la sala pentru a cunoaste oameni noi, ca sa se intalneasca cu prietenii, sa isi petreaca timpul intr-un mod placut. Ganterele sau greutatile pentru el sunt  doar un amanunt nesemnificativ
Cum il multumesti: socialul trebuie mereu implicat cat mai des posibil in “viata” si evenimentele de la sala si dinafara ei. Trebuie sa il inviti mereu la petreceri, iesiri, concursuri si alte evenimente dedicate clientilor. Ideal ar fi sa il integrezi cumva in organizatie, cere-i sfaturi si foloseste-l pe posta de “antena” in randul clientilor. Vei afla astfel multe lucruri, care nu se scriu in condica de sugestii si reclamatii

Tipul 5: Nemultumitul etern
Semne particulare: Miscarea pentru el este sinonima cu sacrificiul, chin si multa oboseala, in nici un caz placere. Merge la sala ta doar pentru ca obiceiurile si stilul sau de viata prea sedentar au lasat urme grele asupra fizicului si sanatatii sale, iar acum este fortat de imprejurari sa “repare” cate ceva. Sedintele lui de antrenament sunt scurte si pline de lamentari.  Este genul care da vina pe sala si pe antrenori daca nu obtine rezultate, de aceea este primul candidat la plecare. 
 Cum il multumesti: doar rezultatele pozitive cat mai evidente pot sa il convinga pe nemultumit sa isi reinoiasca abonamentul. Principala sarcina a ta este sa ii repartizezi un instructor capabil si pregatit, inarmat cu multa rabdare, care sa il urmareasca indeaproape si sa il convinga sa adopte un stil de viata echilibrat si mai sanatos.

Tipul 6: Inconsecventul 
Semne particulare:
cauta si gaseste adeseori scuze pentru a nu merge la sala. Miscarea nu se regaseste in topul prioritatilor sale si in timpul antrenamentului apare inconstant, fara chef si demotivat. Se regaseste printre cei  pe care ii vezi rasfoind o revista la spatiul de relaxare sau privind in gol la televizor, asezat pe bicicleta. La activitatile de grup se opreste adeseori sau se enerveaza si iese afara pentru ca nu cunoaste coregrafia
Cum il multumesti: pe durata rarelor sedinte cand “da pe la sala”, inconsecventul vrea sa se simta in largul sau, intr-o ambianta confortabila si stimulanta. Dar ghinion daca nu gaseste ziarul sau revista lui preferata sau  il lasi singur in sala de fitness. Va  profita imediat  de ocazie … ca sa dispara. Este al doilea in topul candidatilor la abandon, din cauza faptului ca vine foarte rar, cand va fi cazul sa isi reinoiasca abonamentul va avea impresia ca arunca banii pe fereastra. Incearca sa ii acorzi unele stimulente, cum ar fi mai multe invitatii pentru prieteni. Poate vine si el mai des, daca este in companie si tu te alegi cu clienti noi.

Tipul 7: Cuceritorul
Semne particulare: considera ca sala de fitness este un loc fantastic pentru “agatat” unde este foarte usor sa flirtezi si sa cunosti persoane interesante.  Cand se antreneaza incearca mereu sa epateze “prazile” cele mai apetisante din jur. Iubeste muzica data tare si aglomeratia.  De aceea va fi clientul tipic al orelor de varf.
Cum il multumesti: Cuceritorul este mereu atras de locurile trendy, ultrafrecventate si de stilul de viata alert. Locatia pe placul sau trebuie sa aiba un design futurist, aparatura de avangarda, bar si magazine de haine in interior. Este nelipsit la evenimentele din centru.

Clasificarea se termina aici dar numai din motive de spatiu si timp. Ar mai fi de mentionat nesigurul, fixistul, atoatestiutorul, culturistul etc. E suficient sa tineti ochii si urechile bine deschise, in fiecare zi veti observa tipuri diferite si veti sti sa aplicati strategia cea mai potrivita. Mult succes!

 

 


Aura TITIANU
Specialist in ComunicareFitness ManagementFitness Marketing
 
Analiza business/Creare business plan.
Recrutare si training personal.
Elaborare proceduri specifice fiecarui departament.
Elaborare plan de marketing/vanzari
Pregatire evenimente in club
E -mail :
 office@profitness.ro

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum