Antrenor fitness: Ajuta-ti clientul sa nu-si piarda forma in vacanta!

Antrenor fitness: Ajuta-ti clientul sa nu-si piarda forma in vacanta!

Antrenor fitness: Ajuta-ti clientul sa nu-si piarda forma in vacanta!


Daca ai cunoscut deja beneficiile unor antrenamente regulate la sala de fitness,  te intrebi acum, cum ai putea sa iti mentii forma obtinuta pe timpul vacantei, cand rutina saptamanala a antrenamentelor nu mai poate fi respectata.

In fiecare an pasionatii de fitness se regasesc in fata aceleiasi probleme: cum ar putea sa continue propria rutina de antrenament pe durata vecantei de vara? Intrebarile sunt aceleasi: Ce fac? Unde? Cu ce frecventa? Pe ce aparate? Raspunsurile la aceste intrebari sunt mai numeroase si mai variate decat ne putem imagina. Iar tu, ca antrenor personal, esti responsabil sa iti sfatuiesti clientul in mod corect, in functie de exigentele si posibilitatile sale.
Dar mai intai hai sa vedem cine sunt pasionatii de fitness si cum se impart ei.
Pentru cei care cunosc cat de cat publicul unei Sali de fitness, este cunoscuta clasificarea urmatoare (desi pot fi numiti si in alte moduri, eu am preferat aceste denumiri mai apropiate de tipul de frecventa), fiecare grup avand caracteristicile sale:
 - Constantii  sunt cei care se antreneaza 12 luni, tot timpul anului, in fiecare saptamana si nu au perioade de pauza, motiv pentru care au ajuns si la un nivel inalt de forma fizica si parametrii de lucru ridicati. Exigentele lor: sa nu isi piarda forma fizica castigata timp de un an, ca si aspect fizic si eficienta functionala.
- Sezonierii  sunt cei care practica fitnessul, dar nu in mod constant si continuu, alternand perioade de activitate cu perioade de pauza. Acestia isi traiesc tocmai pe perioada verii maximul de activitate fizica, un alt moment fiind in jurul vacantei de iarna cand se pregatesc pentru schi. Nivelul lor de forma este undeva pe medie, nu sunt complet nepregatiti din punct de vedere al parametrilor de eficienta cardio-respiratorie, circulatorie si musculara. Aspectul fizic este si el pe medie. Exigentele lor: sa obtina maximul posibil ca si aspect si forma, in scurta perioada a vacantei de vara. Atentie la antrenamentele supraevaluate care duc la accidentari.
- Incepatorii sunt cei care abia au inceput sa practice fitnessul in mod constant sau il vor incepe pe durata vacantei de vara. Nivelul lor de forma este scazut, sunt foarte probabil total nepregatiti din punct de vedere al parametrilor functionali iar aspectul lor estetic le tradeaza sedentarismul. Exigentele lor:  Inceperea pregatirii sistemului locomotor si cardio-circulator-respirator fara a inregistra traume si probleme legate de supraantrenament.

Daca te-ai convins ca aceste trei grupuri de persoane au necesitati diferite de antrenament, esti de acord ca nu pot avea aceeasi abordare a activitatilor fizice pe timpul vacantei. Din acest motiv iti prezentam dedesubt propuneri pentru fiecare grup in parte.

Trei propuneri diferite
Un instructor care se va gasi in situatia sa consilieze un client care pleaca in vacanta, trebuie sa tina cont de toate elementele de mai sus:
-Constantului  ii vei recomanda activitati de recreere dar si solicitante in acelasi timp, cum ar fi: beach volley, inot, jogging, bicicleta , trekking, fotbal, tenis; adica toate acele activitati, care sa ii permita sa nu isi piarda forma fizica dar destinate sa ii regenereze energia psihica, implicandu-l in activitati percepute de acesta drept placute si relaxante.
-Sezonierului ii vei recomanda activitati care sa ii asigure un castig imediat de forma; avand in vedere care sunt posibilitatile sale ii vei sugera sa practice: alergari lungi si lente (evitand orele calduroase din zi), activitati aerobice precum inotul, bicicleta sau aquagymul. Dar ii poti recomanda si exercitii de tonifiere: flotari pe brate, squat, flexiuni cu greutati executate pe loc sau mergand, crunch pentru abdominali, urcat si coborat de scari, tractiuni la bara, alergare accelerata sau inapoi. Cu ajutorul unor greutati mici sau a unor elastice usor de transportat ii poti recomanda sa execute zilnic o serie de miscari care sa nu il suprasolicite.
- Incepatorul prin cateva aspecte se aseamana cu sezonierul, de aceea acestui grup de persoane le vei recomanda exercitii de intensitate scazuta: plimbari lungi sau alergari usoare pe distante scurte, aquagym fara o incarcare cardio ridicata, inot, gimnastica usoara pe plaja - dimineata, jocuri cu mingea etc.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum