Ce este CrossFit®?

Ce este CrossFit®?

Ce este CrossFit®?

Intre antrenamentele la moda, avand ca scop pierderea kilogramelor in plus si tonifierea, regasim in programul majoritatii salilor de fitness ora de CrossFit.

Originile acestei activitati se regasesc in secolul 20, cand datorita lui Greg Glassman in anul 1995, a devenit cunoscuta in California, la sala acestuia. Astazi, disciplina este prezenta in programul salilor de fitness din peste 70 de tari si are in jur de 12000 de cluburi afiliate.

Ce este de fapt CrossFit? Exact cum ii spune numele aceasta disciplina prevede o incrucisare de exercitii diferite, executate la intensitate maxima, in cel mai scurt timp posibil, pentru tonifierea intregului corp. Exercitiile vor varia de la alergare, ridicare de greutati, sarituri cu coarda, kettlebell, tractiuni, salturi, la alte exercitii cu corpul liber sau accesorii, alese de antrenor.

Exercitiile isi propun sa implice cat mai multi muschi in acelasi timp, urmarind imbunatatirea catorva abilitati fundamentale: rezistenta cardiorespiratorie, rezistenta musculara, forta, flexibilitate, putere, viteza, coordonare, agilitate, echilibru, precizie. Participantii la clasa se vor imparti pe echipe, abordand fiecare exercitiu pe rand, in ordinea indicata de antrenor, fiecare echipa lucrand altceva.

Ce exercitii voi face? Ca si in cazul altor activitati si pentru CrossFit exista o gama variata de exercitii asa numite de baza, iar printre cele mai intalnite sunt:

- air squat https://www.youtube.com/watch?v=a_fb6Kz7FQg

- push-up https://www.youtube.com/watch?v=gAa-x7aevns

- pull-up  https://www.youtube.com/watch?v=YKJvwfZ4sWo

- walking lunges https://www.youtube.com/watch?v=4qoYbW34tFU

- sit-up https://www.youtube.com/watch?v=_HPfXutjB1s

- ring dip https://www.youtube.com/watch?v=B159zgZ8ths

- burpee https://www.youtube.com/watch?v=DaOci08vxi8

Drept exemplu de plecare se poate lua o serie de exercitii care prevede: 100 pull-up, 100 squat, 100 push-up, 100 sit-up. Toate trebuie executate in cel mai scurt timp posibil si fara pauze. Normal, ca daca te afli la inceput, vei reduce aceasta serie la 5-10 repetari pe exercitiu, urmand sa cresti numarul pe masura ce iti intri in forma. De preferat sa participi la niste clase de CrossFit sau sa te inscrii la niste sedinte de antrenament personal de grup la care se practica aceste exercitii.

Ca o variatie a programului original a aparut CrossFit Kids, destinat copiilor cu varste incepand de la 3 ani, cu exercitii grupate pe varste si nivele de dezvoltare.

Mult succes!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum