Ce este Nordic Walking

Ce este Nordic Walking

Ce este Nordic Walking

 Destul de des se pot observa si in orase (nu inca in  Romania, desigur) persoane pasionate de miscare, care in loc sa faca jooging, merg cu ajutorul unor bete similare celor de schi. Este vorba despre Nordic Walking, sau pe romaneste stilul nordicilor de a merge care vine direct din Finlanda si este practicat de un numar mare de sportivi, nemaivorbind de pasionati. M-am gandit sa va prezint acest mod inedit de a face miscare, in ideea ca oricum veti pleca la munte de sarbatori si asa veti avea o alternativa la schi sau sanius.

 
Ce are specific?
Este pur si simplu de o tehnica de mers, care implica folosirea unor bastoane, imprumutand ceva din tehnica schiului fond pe care il stim cu totii. Poate fi parcticat oriunde, in parcuri, la munte, pe marginea  marii etc. Este si un mod extraordinar de a fi in contact cu natura din jur. Utilizarea betelor pe toata durata mersului are o serie de beneficii fizice si mentale de necontestat si care transforma un mers normal intr-un sport.
Beneficii ale nordic walking-ului
Acest sport stimuleaza utilizarea a 85% din musculatura si te ajuta sa consumi cu 40% mai mult decat pe durata unui mers normal. Si asta fara incarcare pe articulatii (sold si genunchi), fiind adesea recomandat persoanelor care au probleme cu articulatiile,  celor care se recupereaza dupa un incident sau persoanelor supraponderale. 
 
Pe scurt beneficiile ar fi:
-Eficacitate crescuta comparativ cu mersul traditional, datorita utilizarii betelor care iti permit sa antrenezi si partea superioara a corpului. 
-Reducerea incarcarii pe articulatii ca glezna, genunchi, chiar si pentru coloana vertebrala
-Imbunatatirea circulatiei,  a activitatii cardiace si pulmonare, la fel ca toate activitatile aerobe.
-Reducerea tensiunilor si contracturilor din zona cervicala si a spatelui. 
-Antrenarea musculaturii intregului corp, ca un plus de tonifiere. 
-Reducerea stressului si tensiunilor emotionale negative datorita miscarii in aer liber si descoperirii (sau redescoperirii) unor peisaje si ambiente naturale cu care sportivul intra in comuniune.
 
Tehnica acestui sport
Sa vedem putin care este tehnica acestui sport. Deplasarea este compusa din miscari de impingere brat – picior opus, in mod alternativ, gamba stanga cu bratul drept si invers.
Postura corpului trebuie sa fie ferma si dreapta dar nu fortata, coloana vertebrala isi pastreaza pozitia naturala, ideea de baza fiind aducerea tehnicii in viata de zi cu zi, pentru a regasi postura corecta pentru un mers natural si fara bete, utilizand si abdominalii si muschii spatelui. Foarte usor inclinat spre inainte dar fara sa flexezi bustul, lasa spatele sa se relaxeze, miscand amplu bratele. Acestea executa miscari rectilinii in fata si in spate iar bastoanele se misca mereu aproape de corp.
 
Lungimea pasului trebuie calculata astfel incat bazinul sa se roteasca in echilibru, pasii nu trebuie sa fie nici lungi dar nici scurti, ci mereu potriviti extensiei miscarii si fortei de impingere, adecvati si morfologiei terenului pe care se practica acest sport. 
 
Betele nu trebuie sa schimbe modul de a merge. Ele sunt un instrument care trebuie sa faca mersul mai dinamic si mai sanatos. De aceea ele trebuie tinute inclinate si nu vertical, impingandu-se batul inapoi pana cand avem o buna extensie a bratului, ca si cum am avea niste maini foarte lungi, betele fiind in prelungirea mainilor. :)
 
Am spus deja ca vine din Finlanda si isi are originile in antrenamentul de vara al schiorilor de fond. Vazand numeroasele beneficii si posibilitatea de a-l practica oriunde si oricand, de catre persoane de toate varstele, Nordic Walking s-a raspandit ca si o adevarata activitate de fitness, fiind iubita de multe persoane din Statele Unite si in toata Europa.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum