Ce mananci inainte de antrenament si cu cat timp inainte?

Ce mananci inainte de antrenament si cu cat timp inainte?

Ce mananci inainte de antrenament si cu cat timp inainte?

Alimentele consumate inaintea antrenamentului ar trebui sa fie din categoria proteine si ceva carbohidrati cu un indice glicemic scazut, adica acei carbohidrati care nu provoaca o crestere de insulina. O cana de lapte cu un mix proteic este o alegere corecta sau tot un pahar de lapte insotit de o felie de paine integrala cu unt de arahide (daca nu stiati, grasimile prezente in untul de arahide pot incetini digestia si scad indicele glicemic deoarece nutrientii intra in fluxul sanguin pe rand). Acest efect ajuta nivelul glicemiei sa se mentina constant pe toata durata antrenamentului. In schimb zaharul este o alegere proasta deoarece alimentele care il contin, au si un indice glicemic mare, asta insemnand ca glicemia va creste mult si brusc, cauzand si o crestere de insulina, adica exact cauza reducerii nivelului de zahar in sange si implicit a reducerii nivelului de energie, adica exact ce trebuie sa eviti.

Alimentele sugerate mai sus vor permite sa ai un nivel energetic constant, fata de varful si caderea de energie care deriva din consumarea de gustari dulci. Ambele trebuie consumate cu o ora inainte de antrenament (shake-ul proteic cu lapte) si o ora si jumatate (gustarea cu unt de arahide), pentru a favoriza digestia. Desigur ca stii ca a manca la pranz si apoi a merge sa te antrenezi, este cea mai proasta alegere pe care ai putea sa o faci. Daca nu ai timp de pranz, organizeaza-ti ziua in asa fel incat sa iei un mic dejun bogat si o gustare substantiala. Multi se antreneaza in pauza de pranz si e clar ca ar trebui sa consume macar o gustare mica inainte de asta. Un baton proteic este foarte indicat dar cu 2 ore inainte de antrenament.

Dupa antrenament un sandwich sau o salata mixta, cu o sursa de proteine (ton, carne slaba de curcan, mozzarela), sunt perfecte.

Ce se intampla daca mananci exact inainte de antrenament? Daca mananci serios inainte de antrenament, o cantitate mare de sange se concentreaza in zona stomacului pentru digestie, reducand astfel cantitatea disponibila pentru muschii antrenati. Te vei simti slabit si lipsit de energie. Antrenamentul pe burta aproape... goala este ok deoarece toate sistemele vor fi pline de energie si sangele va ajunge la muschii pe care doresti sa ii “lucrezi” cu multa usurinta. De aceea gustarea dinainte de antrenament nu trebuie sa se transforme intr-o masa in toata legea.

Si pentru incepatori, un alt sfat. Am colegi care intai ajung acasa, iau o cina copioasa (sau se opresc undeva in oras sa ia cina) si apoi merg la sala deoarece incepe clasa lor preferata. Un sfat si pentru ei: sa mergi sa te antrenezi la sala nu e ca si cum ai merge la cinema. Nu conteaza daca faci pilates, yoga sau o super clasa de TBW, efectele unui stomac incarcat inainte de antrenament sunt aceleasi. Adica negative! De aceea respecta acele 2 ore de cumpatare recomandate! Vei simti diferenta! Dupa antrenament si dupa dusul aferent poti sa cinezi linistit hranindu-ti organismul dupa efort.

Spor la antrenament!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum