Ce varsta au membrii clubului tau?

Ce varsta au membrii clubului tau?

Ce varsta au membrii clubului tau?
Trebuie sa recunoastem cu totii ca varsta organismului  unei persoane, care frecventeaza un club de fitness, este fara discutie mai mica decat cea “din buletin”. Este suficient sa privim in jur cand mergem la sala si vom descoperi cat de bine arata persoanele, care fac miscare in mod constant si se antreneaza corect. Sportul mentine tineretea pe termen indelungat.
 
Dar acum, vom discuta despre varsta biologica a celor care frecventeaza sala ta si modul in care poti comunica cu fiecare dintre cele 4 grupe de varsta, pe care specialistii au convenit sa le delimiteze in randul acestora.
 
Este greu in Romania sa faci o statistica a consumatorilor de fitness pe varste, deoarece multe cluburi sunt refractare in a furniza date despre varsta membrilor lor iar altele pur si simplu nu le detin, deoarece nu au un sistem CRM, care sa inregistreze intreaga “viata” a clientului in club.
 
Mai exista si o problema data de faptul ca nu toate cluburile agreeaza o singura forma de segmentare a clientilor pe grupe de varsta, ci in functie de infrastructura si serviciile oferite si-au format propriul sistem, adresandu-se cu precadere unuia, maxim doua dintre segmente.
 
Vom prezenta aici segmentarea generala, respectiv:
- sub 25 de ani
- intre 25 si 35 de ani
- intre 35 si 45 de ani
- peste 45 de ani
 
In practica s-a mai observat tendinta de a crea o subdiviziune in cadrul grupei celor peste 45 de ani, respectiv, intre 45 si 55 de ani. 
 
Va voi prezenta situatia asa cum este “afara”, unde fitness-ul a depasit deja stadiul de activitate “la moda” ci a devenit un stil de viata. Acolo 28 din 100 de persoane care frecventeaza o sala de fitness apartin categoriei 35-45 de ani. Si asta este caracteristic majoritatii cluburilor.
 
La alte categorii de varsta apar diferente intre datele declarate de unele din marile retele, care se bucura de un public cu precadere tanar (44% persoane sub 25 de ani) si cluburile medii spre mici, care se lauda cu un 23% din grupa de varsta de peste 45 de ani.
 
Asta s-ar explica prin faptul ca marile retele ofera o infrastructura moderna, spatii mari si activitati de grup “la moda” care atrag tinerii sa le frecventeze, pe cand un public adult se simte in largul sau intr-o sala mai mica, mai putin zgomotoasa si aglomerata, unde pot sa se antreneze ca odinioara.
 
Sa nu uitam insa ca daca in anii ’90 grupa celor de peste 45 de ani atingea abia un 6% astazi media se ridica undeva la 14% si este in continua crestere, deoarece odata ce si-a format un stil de viata, fiecare persoana incearca sa il mentina cat de mult timp posibil.
 
Deci, ca oameni de marketing si manageri de club, trebuie sa acordam o atentie speciala categoriilor de varsta 35-45 de ani si 45+ deoarece aceste persoane sunt fidele clubului, au resurse financiare suficiente pentru a consuma servicii suplimentare si tind sa vorbeasca cu prietenii despre serviciile bune din club. Dar sa nu uitam sa mentionam ca aceasta grupa de varsta este si mai critica si nu se va multumi niciodata cu servicii mediocre, cum s-ar putea intampla in cazul unei audiente mai tinere.
 
In cluburile foarte mari, publicul tinde sa fie mai tanar deoarece acestea tind sa semene cu locurile lor traditionale de intalnire. Daca aveti un asemenea public faceti-I sa ramana prin metode care prind la grupul lor: diverse tichete de reducere la intrarea in cluburi de noapte sau discoteci partenere, excursii de grup outdoor, concursuri si evenimente in club. Activitatile noi sau tehnologiile revolutionare sunt un must have al cluburilor “tinere”.


Daca publicul vostru e mai matur, puneti accent pe serviciile personalizate, ofetiti-le facilitati la diverse spa-uri si centre de frumusete, dati-le halate pentru sauna sau cosmetice la dus. Nu uitati sa accentuati pe activitatile din categoria wellness si activitatile pentru copii.
 
 

Aura TITIANU
Specialist in ComunicareFitness ManagementFitness Marketing
 
Analiza business/Creare business plan.
Recrutare si training personal.
Elaborare proceduri specifice fiecarui departament.
Elaborare plan de marketing/vanzari
Pregatire evenimente in club
E -mail :
 office@profitness.ro

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum