Clienti dificili? Ofera-le optiuni!

Clienti dificili? Ofera-le optiuni!

Clienti dificili? Ofera-le optiuni!

Fiecare antrenor, in cariera lui, va intalni la un moment dat  un client care, intr-un fel sau altul ii va pune bete in roate. Este acel client continuu nemultumit de antrenamentele pe care le face, de faptul ca rezultatele nu se vad asa de repede pe cat si-ar dori, de faptul ca plateste prea mult, etc.. Motive, cu siguranta, vor gasi multe, dar reactia ta in acele momente vorbeste despre tine si despre profesionalismul tau!

Unde mai pui faptul ca potentialii clienti nu cunosc importanta serviciului de Personal Training, de inteles,  tinand cont de nivelul la care se afla inca fitness-ul in Romania. Cei care trebuie sa-i faca sa constientizeze importanta lui, sunt tot antrenorii. Nu afisele publicitare din centru cu sedintele gratuite de personal training, nu receptia recomandand serviciile lor, ei sunt cei care trebuie sa aiba capacitatea de a da valoare si importanta serviciului. 

Imi amintesc o intamplare povestita de un antrenor care a avut nedoritul "noroc" de a lucra cu un client foarte dificil. Genul de persona care isi doreste rezultate, dar cu o situatie materiala mult peste medie, cu o functie influenta,  specialist in totate domeniile si care intotdeauna are dreptate, chiar si in domeniul, pentru care tocmai platise un antrenor personal. :)

Asadar, dupa o sedinta de evaluare, prin care antrenorul a incercat sa cunoasca clientul, sa stabileasca obiectivele si sa traseze liniile unui program de antrenament, la prima sedinta urmau sa lucreze programul respectiv numai ca, ce sa vezi, surpriza, clientul spune ca el nu vrea sa lucreze grupele musculare respective, el vrea sa faca cu totul si cu totul altceva. Ei bine, tot asa s-a intamplat si la al doilea si al treilea antrenament, incat antrenorul nostru, un specialist foarte bun dealtfel, se simtea  stanjenit de faptul ca nu reusea sa impuna programul pe care el il facuse corect si in functie de obiectivele clientului si care era, de fapt, ceea ce clientul avea nevoie pentru a vedea rezultatele aparand.

Fiecare antrenament era mai degraba  impus si condus de catre client. Pana intr-o zi, in care,  bineinteles, clientul nu vroia sa respecte programul si vine cu o alta propunere, antrenorul are insa o idee geniala, si-i spune:" ok, pana acum am facut tot ceea ce ai vrut, de acum inainte avem doua optiuni: fie continuam si facem tot ceea ce vrei tu, orice exercitiu propui, exact ca si pana acum sau fie ne antrenam asa cum trebuie!" Dupa ce a stat o secunda pe ganduri, uimit poate de ceea ce antrenorul tocmai ii spusese, raspunde: "ok , foarte bine, hai sa facem ceea ce trebuie".

Ce a facut antrenorul? Foarte simplu, mizand pe faptul ca membrul respectiv isi doreste rezultate, aparent doar i-a oferit doua optiuni, dar in realitate avea de facut  o singura alegere inteleapta: sa lucreze corect pentru a obtine rezultate.

Daca si tu, in cariera ta, ai intalnit asemenea clienti, comenteaza articolul aici sau pe facebook si spune-ne cum ai procedat!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum