Cum sa ai mai multa energie

Cum sa ai mai multa energie

Cum sa ai mai multa energie

Stilul de viata agitat, cu mese neregulate si fara efort fizic ne afecteaza modul in care aratam, simtim si raspundem   provocarilor de zi cu zi. De aceea incercam sa identificam care activitati ne sustin si ne fac sa fim plini de energie si care sunt cele lupta impotriva noastra.
CRESC VITALITATEA:
1)    Somnul. Un somn odihnitor de noapte, in media de 7-8 ore,   ajuta la incarcarea bateriilor  pentru toata ziua.
Si somnul de dupa-amiaza, de 30 de minute,  odihneste creierul si  induce o stare activa si energica.
2)    Miscarea. Putina miscare efectuata in aer liber, de 3-4 ori pe saptamana , revigoreaza intregul corp.
-Cateva sedinte de inot pe saptamana elimina oboseala si intareste organismul.
-Alte optiuni ar fi mersul pe bicicleta stationara,  fiind usor, placut si poate fi practicat la orice varsta.
-Alergarea este o activitate mai intensa, care oboseste pe moment, dar dupa putina  odihna creste tonusul general.
-Exercitiile de tonifiere intaresc musculatura si cresc rezistenta la efort.
-Dansul inlatura orice tensiune psihica sau emotionala, iar corpul se va simti plin de vitalitate.
-Plimbarile in aer liber relaxeaza si invioreaza.
3)    Respiratiile profunde. Participand la o clasa de Tai Chi sau Fitness Yoga veti simti imediat efectele energizante ale respiratiilor corect efectuate.
4)    Alimentatia:
-    Pentru ca suntem ceea ce mancam, conteaza foarte mult calitatea alimentelor. Cele mai bune optiuni sunt fructele, legumele crude sau la aburi, supele si ciorbele si lactatele cu putine grasimi si calorii,  carnea cu putine grasimi, semintele si alunele crude pentru grasimile sanatoase,pestele si carnea de pui fara piele, cerealele integrale,   iar cu masura orezul  cartofii pastele si gatite intr-un mod cat mai sanatos.
5)    Socializarea:
Intalnirile cu prietenii si participarea la activitati recreative va ajuta sa fiti mai puternici , plini de viata si buna dispozitie.
SCAD NIVELUL ENERGETIC
1)    Alcoolul: 
Excesul creeaza insomnia, afecteaza ratiunea si deregleaza metabolismul.
2)    Fumatul:
Nicotina stimuleaza creierul in prima faza, dupa care il deprima. Scade capacitatea vitala a plamanilor si pe termen lung afecteaza si sistemul circulator.
3)    Stress-ul :
Este acea tensiune fizica si psihica care se acumuleaza pana cand afecteaza anumite parti ale organismului ( tensiuni musculare, depresie, spasmofilie, hipertensiunea arteriala etc.)
4)    Oboseala:
Agitatia interioara si activitatiile prelungite fara pause si odihna scad randamentul. Iar atunci cand oboseala devine cronica nivelul energetic este la pamant si numai o perioada de refacere si un stil de viata rational redreseaza situatia rapid.
5)    Sedentarismul: Lipsa de miscare duce la atrofierea musculaturii, obezitate si la rezistenta scazuta la efort. La foarte multe persoane sedentare apare oboseala pana aproape de epuizare, la urcatul a 10 etaje  intr-un ritm scazut. Sedentarismul prelungit poate  avea repercursiuni si asupra starii de sanatate.
6)    Alimentatia: alimentatia nerationala bazata in principal pe zahar  si grasimi saturate afecteaza si deregleaza metabolismul. Mai intai apare obezitatea, dupa care colesterolul creste, iar la scurt timp hipertensiunea si administrarea de medicamente sunt permanente. De ce sa suferim atat, cand, foarte simplu, cu putina miscare dobandim o sanatate de fier.

Toti acesti factori de risc golesc rezervele energetice ale organismului si provoaca starea de oboseala si lipsa de energie.
Viitorul de noi depinde pentru ca suntem ceea ce alegem sa fim.
                                                     FII ACTIV !   FII PUTERNIC!
Articol de Cristian S
Personal Trainer

Cuvinte de cautare: energie, vitalitate, oboseala, alimentatie, fitness, stress

 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum