Cum sa dai piept cu trecerea la ora de vara

Cum sa dai piept cu trecerea la ora de vara

Cum sa dai piept cu trecerea la ora de vara

V-ati pregatit  pentru schimbarea orei? In 27 martie la ora 3 dimineata toate ceasurile s-au dat cu o ora inainte. Ce va insemna asta in termeni pe intelesul tuturor? Ca vom dormi cu o ora mai putin, cel putin in prima zi. Dar daca obisnuiesti sa vezi partea plina a paharului (ca mine :), mai inseamna si ca vom castiga o ora de lumina in plus, cu consecinte directe si placute  in buzunarul tau pentru ca vei economisi energie electrica. Oricum, inafara de a da ceasul pur si simplu cu o ora inainte (si acest lucru devine o bagatela, deoarece toate ceasurile moderne, televizoarele, computerele si smartphonurile se dau singure in mod automat), ar fi bine sa iti obisnuiesti si organismul, care va pierde cel putin in primele zile cateva ore de somn si bioritmul sau natural va fi oarecum deranjat.


Deci nu va alarmati daca va simtiti mai obositi, irascibili sau va confruntati cu dificultati de concentrare. Puteti infrunta situatia cu dinamism, exploatand la maxim ora de lumina suplimentara. Asta inseamna sa iesi mai mult in aer liber si deci mai multa melatonina. Persoanele care nu produc suficienta, pot suferi de tulburari emotionale si sunt mereu iritabile ca un arici. Expunerea la soare cat mai prelungita in timpul zilei produce practic un restart al metabolismului. Cel mai obosit va fi creierul tau, care se va stradui sa modifice niste obiceiuri formate si conservate in 6 luni de intuneric.


De aceea, daca doriti sa depasiti cu lejeritate momentul, iata o strategie simpla pentru doua- trei zile imediat dupa schimbarea din 29 martie.
- Incearca sa decalezi inspre ziua, ora la care in mod normal mergeai la culcare. Ia cina cu macar jumate de ora mai devreme ca de obicei, atat pentru a nu-ti incarca stomacul dar si pentru a impaca senzatia de foame cand vii de la birou, cu noul tau orar de somn.
- Relaxeaza-te seara citind o carte, facand yoga sau band un ceai calmant.
- Nu lua pastile pentru a depasi situatia, deoarece senzatia de disconfort este pasagera si o vei depasi in mod natural.
- Daca ai o viata sedentara si te misti putin, ia un mic dejun mai bogat, o cina extrem de lejera si fa o plimbare usoara inainte de culcare. Acum ai lumina si iti permiti sa iesi intr-un parc mai liber, de exemplu.
- Evita discutiile si factorii de stress pe timpul zilei ca sa nu te incarci negativ si sa adaugi un stress suplimentar celui existent deja, datorat schimbarii orei.
- Poti considera ca primavara mult asteptata abia acum a venit cu adevarat si corpul tau se va destepta in mod miraculos la viata, impreuna cu intreaga natura.


Depinde doar de tine sa depasesti momentul!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum