Un Paste fericit si fara kilograme in plus

Un Paste fericit si fara kilograme in plus

Un Paste fericit si fara kilograme in plus

Pastele este foarte aproape si tu deja vezi in perspectiva mese incarcate cu feluri delicioase si familii vesele in jurul lor. Te gandesti cu groaza cu cate kilograme in plus vei pleca in minivacanta de 1 Mai? Nu va fi cazul sa iti faci griji, daca urmezi recomandarile de mai jos:

Oua, cozonac, ori poate panetone? Pe cat de bune sunt cozonacul traditional cu nuca, pasca sau mai putin traditionalul (dar preagustosul) panetone, pe atat sunt de bogate in zahar si grasimi. Daca chiar nu poti renunta la tentatie, consuma o felie la micul dejun sau pe post de gustare si nu in loc de desert dupa un pranz si asa incarcat. Oul reprezinta, insa, vedeta zilelor de Paste, ciocnit cu toata familia si insotit de alte feluri din carne destul de grele. Incearca sa te limitezi la 1-2 oua pe zi. Daca in urma ciocnitului au rezultat mai multe "victime" cu coaja sparta, pune-le in frigider si eventual le vei consuma a doua zi la micul dejun. Daca oul este din ciocolata si umplut cu crema de ciocolata e si mai grav. Unul pe zi este mai mult decat suficient si nu impreuna cu celelalte dulciuri ispititoare mentionate mai sus.

Limiteaza alcoolul! E clar ca nu iti cere nimeni sa renunti la un toast cu familia, dar nu uita niciodata ca alcoolul are multe calorii. Mai mult, bauturile alcoolice si-au capatat reputatia proasta intrucat functioneaza ca un potentiator de apetit, astfel incat vei manca mult mai mult alaturi de un pahar de vin decat in mod normal. Nu bea mai mult de 2 pahare intr-o zi, fara alcool deloc inafara meselor si incearca sa te limitezi la un singur tip de bautura pe zi. Daca vei amesteca lichior, cu vin sau bere sau mai rau oricare dintre acestea trei cu o palinca zdravana de Maramures, vei transpira zile intregi la sala gandindu-te la costumul tau de baie preferat, pe care il tineai special pentru vacanta de 1 Mai.

Plimba-te cat de mult poti. Este foarte posibil ca intre atatea pranzuri si cine cu familia, amintiri de depanat si noutati de comunicat, sa nu prea ai timp sa faci miscare. Hai sa iti spun ceva! Noutatile se pot discuta si daca te vei plimba insotit de ruda respectiva prin parc sau pe strada. Cand simti ca nu mai poti, invita pe unul dintre meseni sa arda niste calorii intr-o plimbare in pas mai alert, de jumatate de ora. Daca si vremea va tine cu voi va fi o adevarata placere. Daca esti la munte, echipeaza-ti familia si iesiti sa va jucati in aer liber si sa descoperiti minunatiile din zona.

Mananca cu un ochi la cantitati. Pe mesele voastre sau ale gazdelor care v-au invitat de Paste se vor afla multe bunatati: fripturi de miel, drob, fel de fel de salate si feluri cu mult sos, sarmalute si aperitive diverse. Daca veti refuza sa consumati felurile mai bogate in calorii fara macar sa gustati, ar fi pacat si probabil ca veti supara si gazda care a muncit ore in sir in bucatarie. Nu renunta la nimic, gusta cate putin din toate si combina-le inteligent. Sa nu iti lipseasca legumele din farfurie. Lasa painea la o parte si ai mare grija la senzatia de satietate. Cand o simti, deja este suficient. Nu mai manca “de pofta” tot ce nu ai reusit sa gusti. Si la masa urmatoare mai e loc.

Lasa altora caloriile “goale”. Evita condimentele si sosurile prea grase. Acestea mereu ridica numarul de calorii dintr-un fel de mancare. Pune interzis pe cosul de paine, grisine, saratele, crantanele si alte produse de patiserie si foetaje care ar putea sa te tenteze prin forma sau diverse umpluturi. Daca sunt prezentate ca aperitive, gusta putin si e suficient. La fel si platourile intinse, care gem de maioneza.

Asa vei fi mai linistit si te vei bucura din plin si de vacanta de 1 Mai!

Un Paste fericit!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum