Depresia de iarna, 5 tehnici sa o combati

Depresia de iarna, 5 tehnici sa o combati

Depresia de iarna, 5 tehnici sa o combati

 De cand a venit sezonul rece te simti mereu stresata, obosita moarta si eventual…mai esti si casatorita si ai unul sau doi copii? Stai linistita…nu stiu daca te ajuta, dar nu esti singura care se simte astfel… 

 
Suntem in plina iarna (chiar daca nu avem zapada :) ) si rezultatele se vad: se face intuneric foarte repede, vremea este rece, cerul e gri, peste tot zburda virusi si raceli. Este usor sa te trezesti cu moralul la pamant si cu nasul rosu de la gripa.  Noroc ca exista mancarea, desigur cat mai grasa si mai dulce sa ne consoleze…
 
Dar sa nu ne lasam cuprinse de pesimism si sa incercam sa gasim capatul tunelului …in 3 luni de zile pasarelele vor canta iar la geam si natura va inverzi. Pana atunci citeste cateva mici secrete, care te vor ajuta sa iti regasesti tonusul si optimismul. 
 
 
1. Fa-ti plinul cu lumina 
Daca te simti lipsita de energie, nu fa o tragedie din asta. Este o desincronizare a ceasului tau biologic, la propriu, dat peste cap de zilele scurte si gri. Ca sa iti sincronizezi ceasul biologic ai nevoie de lumina. :) Solutia cea mai simpla este sa profiti la maxim de lumina naturala, ridicand jaluzelele imediat ce se face zi si iesind din casa imediat ce se intrevede prima raza de soare. In cazul in care starea negativa persista, o alta solutie este sa te expui in fiecare zi, cand te trezesti, unei lampi de luminoterapie, doar ca este mai costisitor.
 
2. Alege o alimentatie sanatoasa. Aceasta este solutia ideala, daca tinzi sa te ingrasi. Iarna, vorbind despre alimentatie, adesea facem exact pe dos fata de ce ne dorim. Preferam mancaruri grele si bogate in grasimi, alimentelor crude. Nu doar ca te vei simti ingreunata dar vei suferi si carente de vitamine si minerale, de nelipsit in lupta cu infectiile (vit.C), radicalii liberi (provitamina A) si depresia (Omega 3), stresul si oboseala (vit.B6 si magneziu). De aceea e bine sa incerci, ca orice masa sa contina mereu putine legume si fructe proaspete, prefera produsele din cereale integrale si mananca peste de cel putin 2 ori pe saptamana. 
 
3. Fa-ti cadou un masaj. Este solutia cea mai buna daca organismul tau functioneaza la cote de avarie. Medicina traditionala chineza, japoneza si indiana considera corpul ca fiind traversat de un flux energetic, care circula de-a lungul unor linii esentiale, prin niste puncte precise, locuri de intalnire intre vasele limfatice si glandele sistemului endocrin. Circulatia acestei energii odata perturbata, un ritm de viata gresit si agresiunile externe slabesc sistemul imunitar…e un cerc vicios. Masajul japonez (shiatsu), cel indian (ayurveda) si presopunctura chinezilor, au ca obiectiv, restabilirea circulatiei energiei vitale, stimuland diverse puncte ale corpului. Ca sa ai rezultate cauta un maseur competent si la fiecare 15 zile timp de 2 luni, fa cate o sedinta.
 
4. Alege remediile naturale. Este cea mai buna solutie, daca tinzi sa devii un adevarat magnet pentru virusi. Nas care curge, gat iritat, oboseala persistenta, dureri de cap si musculare? Nu te grabi sa te indopi cu medicamente, ma ales NU antibiotice, asa doar ca sa fie. Doar daca vrei sa iti faci praf ce a mai ramas din sistemul imunitar si sa iei toate bolile de sezon. Ajuta organismul sa se apere singur, alegand remedii naturale pe baza de plante, de pe vremea bunicii. Ca sa previi, ideal ar fi sa faci regulat tratamente pe baza de ginseng. Si uleiurile esentiale fac bine, pe cale cutanata, inhalate sau in infuzii. Morcovul si lamaia atenueaza oboseala, ravensara intareste sistemul imunitar, pinul elibereaza bronhiile iar lavanda scade stresul. Nu uita si de banalul si stravechiul usturoi, consumat crud.
 
5. Fa sport. Este solutia ideala daca esti superstresata. Exercitiul fizic faca bine nu doar siluetei si inimii, ci si moralei. Cand faci sport, organismul produce endorfina, dopamina, serotonina, care iti dau o stare de bine. In plus se iriga corect toate organele iar organismul este fortifiat. De fapt, sa faci sport iarna este obligatoriu. Dar nu uita ca trebuie sa fie o placere si nu o corvoada. Asa ca inoata, alearga, mergi, pedaleaza … nu conteaza ce sport alegi, important este sa faci miscare cel putin 30 de minute de 3 ori pe saptamana. Iar cand nu mai poti de frig alege ceva de interior: patinaj, escalada, piscina sau…fitness.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum