Fitness club: Importanta receptiei

Fitness club: Importanta receptiei

Fitness club: Importanta receptiei

Intr-un club de fitness impresia vizitatorului este data  si de receptie, pentru ca acest departament vine primul in contact cu noii veniti si implicit se transforma in  vectorul tau de imagine.


Prima persoana cu care intra clientul clubului tau in contact, este receptionera.  Acestei “figuri”, de cele mai multe ori, nu ii este acordata atentia si valoarea cuvenita si nu se realizeaza cat de important este rolul sau in organigrama centrului.
Iata mai jos cateva aspecte in aparenta minore dar in realitate extrem de importante:
- Inainte de toate receptionera ar trebui sa il primeasca pe potentialul sau actualul cient ca si cum acesta ar fi un oaspete care intra pentru prima data in casa sa.  Un suras natural, un ton calm al vocii si niste gesturi bine controlate ii vor fi, garantat, de ajutor celui care a pasit prima data in clubul tau.
- Daca nu ai un consultant de vanzari, receptia va prezenta clubul noilor vizitatori. Explicati-le ca nu este nevoie sa vorbeasca chiar de la inceput despre activitati sau liste de preturi. Potentialul client trebuie introdus incet in atmosfera clubului, cu multa naturalete, pentru a-I cunoaste “motivele” vizitei facilitand astfel pasii succesivi ai vanzarii.  Se vor pune intrebati legate de obiectivele oaspetelui, se va intelege daca a mai fost sau nu la sala, eventual de ce a facut pauza respectiva si de ce nu a mai inceput.
-  Toate informatiile de mai sus trebuie “inregistrate” de receptionera pentru a putea recomanda abonamentul potrivit.
- In unele cluburi aceasta activitate cu pronuntat caracter comercial este dezvoltata de titular, de instructorul de serviciu sau de orice alta persoana care este disponibila in momentul respectiv. Ar fi ideal ca persoana care primeste clientii actuali sau potentiali sa aiba niste caracteristici bine definite: sa fie o persoana calda, empatica, cu multa rabdare, cu un suras natural si extrem de ingrijita (maini, par si vestimentatie), personalitate deschisa si atitudine mereu pozitiva plina de profesionalism.
- Receptionera  trebuie sa indeplineasca si atributii de secretara, care sunt comune oricarei firme: sa inregistreze platile si incasarile, sa isi aminteasca scadentele, sa utilizeze calculatorul, sa vorbeasca la nivel mediu o limba straina, sa faca programari, sa vorbeasca la telefon intr-un mod amabil si profesionist.
Toate sunt mici detalii care vor transmite clientului o stare pozitiva, il vei impresiona prin politete, buna organizare si profesionalism.

Conteaza foarte mult motivatia
Se asteapta de la proprietarul sau managerul clubului sa si motiveze periodic receptionerii si colaboratorii prin intalniri periodice , in care va incerca sa inteleaga care sunt problemele cu care acestia se confrunta si cum pot fi acestea rezolvate. Treaba va merge mult mai bine daca personalul va simti ca participa la deciziile care se iau in club, ca este implicat si parerea lui conteaza. Primele acordate pentru atingerea obiectivelor  vor fi o recunoastere a profesionalismului echipei.
Daca in club se respira un climat senin, intr-o ambianta de lucru stimulanta, clientul isi va face o impresie foarte buna si clubul tau va iesi in avantaj, comparat cu alte sali vizitate. Nu este nimic mai demotivant pentru un client decat sa intre intr-un club unde persoana de la receptie este acra, indiferenta sau chiar nepoliticoasa. Ea este reprezentarea vie a atmosferei din club, deci mare atentie.
Daca se ocupa si de vanzari ea trebuie mereu sa stimuleze potentialul client, sa ii propuna sa testeze serviciile, prezentandu-I instructorii  si prezentandu-I programele noi. Vanzarea trebuie incredintata acelor persoane care stiu sa transmita emotii pozitive si entuziasm.
 

Importanta trainingurilor periodice
Cursuri de vanzare si traininguri periodice sunt necesare, dar aspectul determinant ramane mereu factorul uman. Sa stii sa depasesti obiectiile clientului, intelegand rapid unde se poate insista cu un serviciu mai mult decat cu altul si sa te indrepti spre luarea deciziei de cumparare, este determinant. Este de preferat sa nu dai niciodata senzatia ca vinzi, ci pe aceea ca dai niste sfaturi care il vor ajuta pe client sa ia decizia potrivita. Niciodata sa nu te prezinti drept ceea ce nu esti sau sa promiti servicii pe care nu le detii momentan si pe care nu ai sanse sa le oferi prea curand. . Clientul cumpara ceea ce detii in acel moment si se va simti mintit. Secretul este ca persoana sa ii transmita placerea de a face miscare in clubul tau si sa il prezinte ca pe un loc care ii va aduce starea de bine la care viseaza.

 ProFitness organizeaza traininguri si workshopuri special pentru receptie! Contacteaza-ne! 

Aura TITIANU
Specialist in ComunicareFitness ManagementFitness Marketing
 
Analiza business/Creare business plan.
Recrutare si training personal.
Elaborare proceduri specifice fiecarui departament.
Elaborare plan de marketing/vanzari
Pregatire evenimente in club
E -mail :
 office@profitness.ro

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum