Fitness de ...iarna

Fitness de ...iarna

Fitness de ...iarna

 De regula in acesta perioada (si ma refer strict la lunile decembrie si  ianuarie) se intampla ca alaturi de multe alte activitati isi partea de exercitii fizice sa fie trecuta pe locul doi (sau chiar mai jos :) ) si sa intram cu totii in hibernare.  Fie ca obisnuiam ca programul de antrenament sa-l facem in aer liber, fie ca mergeam la sala, acum gata, am intrat in pauza totala!

Din pacate aceste doua luni sunt cele de pe urma carora o sa “suferim” toata primavara.  Ma intreb oare de ce sa nu avem putina grija, astfel incat dupa sarbatori principalul subiect de discutie la sala, sa nu fie cel legat de numarul  kilogramelor in plus adunate din comoditate si mese copioase?

Asadar,  ce ar trebui sa facem in acesta perioada?  Inteleg, ai fost un an de zile la sala si ceea ce ai vrea sa-mi spui suna acuzator: " adica nici macar in acestea doua luni nu o pot lasa mai usor?" Ei bine, NU!

In primul rand este o perioada speciala, o perioada in care sfatul meu este sa incerci activitati noi. Daca obisnuiai sa mergi la sala, sa alergi in aer liber, acum este timpul sa te joci!

Incerca sa joci tenis, chiar daca este prima data cand faci acest lucru, iesi la o partida de baschet cu prietenii sau de ce nu, incrie-te la un curs de dans.  Daca insa continui sa mergi la sala, felicitari, insa e timpul sa incerci tot ceea ce nu ai incercat pana acum. Mergi la clase noi, apeleaza la serviciile unui antrenor personal, incerca tratamentele corporale. Asa cum spuneam, acesta este perioada cand exercitiul fizic nu trebuie sa mai fie un antrenament ci o experinta, un cadou pe care ti-l faci.

Daca insa iti vei efectua exercitiile in aer liber nu uita:

- Poarta echipamente care tin umezala departe de corp. Recomandat este sa ai mai multe straturi de imbracaminte, dar atentie, in niciun caz cine stie ce pulovare groase, vorbim de echipamente sport.

-  Nu face execitii fizice cu capul descoperit, daca este frig. Aproape o treime din caldura corporala se pierde prin zona capului.

-  Nu trece peste  incalzirea specifica, in functie de tipul de efort. Iarna este perioada cand apar cele mai multe accidentari.
- Hidrateaza-te! Atat vara cat si iarna acesta este un lucru foarte important. Vremea rece stimuleaza secretia urinara iar aburii pe care-ivezi cand expiri, este apa pe care o elimini din organism.

Succes la antrenamente!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum