Fitness: Greseli frecvente ale incepatorilor

Fitness: Greseli frecvente ale incepatorilor

Fitness: Greseli frecvente ale incepatorilor

Un  tonus muscular bun, greutate idela,  fizic performant si  fara dureri articulare  sunt obiectivele pe care cu totii ni le fixam atunci cand incepem sa mergem la sala. Analizand doar aspectul legat de greutatea corporala, peste 70% dintre noi ne dorim sa slabim.

In urmatoarele randuri vom enumera principalele greseli pe care le fac cei care intra pentru prima data intr-o sala de fitness.


1. Retinerea in a cere mai multe informatii  pentru a nu face o figura proasta sau a nu deranja. In cazul fericit in care un incepator cere ajutorul, va primi foarte multe informatii pe care nu  si le va reaminti in cadrul antrenamentelor viitoare. Ideea preconceputa pe care foarte multi incepatori o au, este ca, daca vor cere ajutor dau dovada de incapacitate si drept urmare:” fac ceea ce imi amintesc”.
2. Executarea gresita a exercitiilor – efect al primului punct. Este vorba de :pozitii gresite, viteza in executie prea mare sau prea mica, lipsa coordonarii.
3. Lipsa incalzirii respectiv revenirea organismului dupa efort – Principala scuza este aceea ca avem foarte putin timp la dispozitie, motiv pentru care nu mai exista incalzirea si nici revenirea corespunzatoare a organismului dupa efort. Incepem rapid cu 10 minute asa zisa incalzire si teminam rapid antrenmentul fara nici un pic de stretching. In acest caz, este vorba doar de putin timp, pana cand accidentarile isi vor face aparitia.
4. Nu se acorda atentie pauzelor intre serii/exercitii – motivul principal este acela ca nu inteleg utilitatea acestora, pauze prea mici ( considera ca este inutil a nu face nimic timp de 1 min) si pauze prea  mari ( discutii prelungite intre vecini, conversatii la telefon).
5. Guma de mestecat in timpul antrenamentului – O situatie din ce in cea mai intalnita estea cea a  persoanelor, care fie alearga sau executa un exercitu si ... bineinteles, mesteca guma. Un comportament care reprezinta un potential pericol, respectiv de a se ineca sau exista  riscul de a provoca puternice contracturi cervicale ca urmare a intensitatii exercitiilor care se executa.
6. Se confunda ridicatul de greutati foarte mari cu obiectivul de crestere a masei musculare.  Este adevarat ca trebuie sa folosim greutati ceva mai mari daca ne dorim cresterea masei musculare, dar acesta nu este singurul element de care trebuie sa tinem cont. Din pacate foarte multi incepatori  dupa primele zile de antrenament trec la greutati foarte mari pentru capacitatea lor in momentul respectiv.
7. Antrenamente foarte dese/lungi – 4-5 antrenamente pe saptamana cu durata de 2-3h au ca rezultat  - suprantrenamentul. Apare o puternica stare de oboseala, dureri articulare, musculare, lipsa oricarui progres. Repausul este singurul remediu.
8. Alimentatie necorespunzatoare. Antrenamentul reusit este in stransa legatura cu alimentatia. Daca vrem sa ne antrenam la pranz si nu am baut decat o cafea de dimineata, mai bine nu ne antrenam, daca vrem sa ne antrenam seara si nu am mancat decat ceva pe fuga la pranz, la fel, mai bine nu ne mai antrenam. Este foarte posibil, ca la un moment dat, sa intram intr-o stare de hipoglicemie.
9. Lipsa hidratarii in timpul antrenamentului. O reducere de 4% fata de nivelul normal de hidratare a organismului, scade cu 20% capacitatea de efort si in plus, isi fac aparitia crampele musculare si dificultatea de coordonare.
10. Mereu in cautarea programului miraculos.  Din dorinta de a obtine rezultate cat mai rapid, incepatorii au tendinta de a schimba programul de antrenament foarte des, lucru care nu face decat sa intarzie si mai mult rezultatul asteptat.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum