Fitness la varsta a treia

Fitness la varsta a treia

Fitness la varsta a treia

 Nu mai este de mult o noutate pentru nimeni, faptul ca activitatea fizica te mentine tanar la fizic si minte. Vei castiga in forta, echilibru, coordonare si flexibilitate daca de trei ori pe saptamana vei incerca o combinatie de activitati gen pilates, stretching, yoga si aquagym, indiferent daca ai trecut deja de varsta adulta.

Aceasta forma fizica, pe care o poti mentine lejer si dupa o anumita varsta (nu dau numere pentru ca fiecare isi cunoaste potentialul), la care s-ar presupune ca trebuie sa iti plimbi nepotii prin parc, iti va garanta o viata cotidiana sanatoasa dar vei castiga in autonomie si siguranta, vei avea mai multa vigoare si rezistenta.

Ia in calcul si faptul ca la sala va trebui sa lucrezi cu un instructor specializat in fitness pentru varsta a treia. Toate federatiile internationale de fitness, care se respecta, ofera asemenea cursuri de specializare pentru antrenorii care doresc sa lucreze cu persoanele in varsta. (Si aici ma adresez si managerilor de sali, care ar trebui sa auda asta si sa se pregateasca din timp, pentru ca persoanele intre 40 si 50 de ani care frecventeaza o sala de fitness vor dori sa continue antrenamentele dar se vor uita de doua ori la instructorul care le ofera asistenta si vor dori ca acesta sa fie specializat). Puteti citi ca si completare articolul de aici .
 
Beneficiile miscarii pentru persoanele trecute de a doua tinerete sunt:
-o stare de spirit imbunatatita
- o minte limpede si neafectata de problemele caracteristice varstei
- te vei simti mai tanar la corp si la psihic
- nu te vei lasa doborat de depresia si anxietatea caracteristice varstei
- miscarea te ajuta sa combati osteoporoza, reumatismul 
- sistemul tau imunitar va fi intarit
 
Cateva sfaturi si precautii
- Inainte sa incepi, fa oricum o vizita medicului tau. Daca nu sunt impedimente de nici o natura, nu ezita sa te inscrii la o sala. Acolo ar trebui sa gasesti un antrenor specializat, care sa iti recomande un program atat individual cat si de grup.
- Incepe gradat cu exercitii de intensitate moderata. Abia cand simti o schimbare de forma, poti sa accelerezi ritmul si sa incepi sa folosesti greutati mai mari sau o clasa de un nivel mai ridicat.
- Mereu incheie antrenamentul cu o sedinta scurta de yoga sau stretching pentru alungirea musculaturii si a ligamentelor. Asa vei evita toate problemele care survin dintr-o postura incorecta, o problema tipica varstei a treia
- Este important ca sa urmezi cateva mici reguli cum ar fi: nu sari niciodata peste incalzire si relaxarea de la final; nu fa eforturi peste posibilitati; daca in timpul efectuarii exercitiilor nu reusesti sa vorbesti, de exemplu, incetineste obligatoriu ritmul.
- Hidrateaza-te suficient cu apa si integratori (pe timpul verii mai ales, cand temperaturile sunt mari, daca e canicula mai bine renunta), utilizeaza doar echipament de calitate si nu renunta la sapca si ochelari de soare; daca esti racit, renunta la activitatea fizica pana te pui pe picioare.
- Nu te panica daca nu ai imediat rezultate. Acesta este unul din principalele motive de abandon din partea persoanelor in varsta (si nu doar a lor :D ). 
 
Ca sa ajungi la o forma cat de cat buna ai nevoie de timp, constanta, combinarea corecta a activitatilor potrivite pentru tine si un antrenor care sa stie sa te corecteze, supravegheze si sa te ajute. In aceasta situatie, deja dupa o luna ar trebui sa te simti mai in forma

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum