Fitnessul si depresia de toamna!

Fitnessul si depresia de toamna!

Fitnessul si depresia de toamna!

Au sosit zilele scurte, mohorate si friguroase de toamna. Pe multi dintre noi aceasta atmosfera bacoviana ne influenteaza mai mult decat vrem sa recunoastem. Este cunoscut ca toamna apar depresiile si migrenele, ne simtim lipsiti de energie si tristi fara motiv.

Sa vedem cum te poate ajuta fitnessul sa combati starile negative descrise mai sus:
       
Care este prima idee care iti vine atunci cand depresia de toamna incepe sa se instaleze comod in viata ta? Sa mananci ce iti place (daca ar contine si putine calorii ar fi grozav, desi de obicei e pe dos), sa te refugiezi pe canapea in fata televizorului si sa inchizi usa in fata lumii din jur cu problemele ei pe care acum le resimti mult mai acut. Ce bine ar fi daca ai putea si tu sa te integrezi in starea de letargie a naturii. Dar astea sunt doar vise, pentru ca realitatea inseamna credite si facturi, deci job, deci sef si taskuri, deci deadline-uri si sedinte, deci nervi… deci iti vine sa urli la toti sau sa te ascunzi undeva departe de lume. Te recunosti?

In aceasta toamna e timpul sa treci la atac, ia-o inaintea depresiei care iti da tarcoale si incearca sa introduci ceva nou in realitatea ta cotidiana. Fitnessul, de exemplu! Toamna este momentul ideal ca sa iti repui in miscare corpul, sa iti tonifiezi muschii si sa arzi grasimile in exces. Cum? Foarte simplu, inscriindu-te la o sala si urmanad un program de antrenament personalizat, recomandat de antrenorul tau. Este demonstrat, ca activitatea fizica este una din metodele naturale cele mai eficiente pentru a combate starile psihice negative. La toate acestea, adaugati si ambianta de la sala, mai mult decat placuta, unde toate persoanele care o frecventeaza pot schimba cateva cuvinte intr-o atmosfera relaxanta.

Analizand cele de mai sus, fitnessul devine un antidot impotriva depresiei de toamna, Fall Blues cum o numesc englezii sau SAD(seasonal affective disorder). Priveste doar cate nume a primit acest fenomen atat de raspandit.

Crezi ca nu o sa te descurci de una singura? Atunci e suficient sa urmezi programul de mai jos, alcatuit din 5 puncte:

1. Cauta pe internet care sunt cele 5 Sali mai apropiate de casa ta. Du-te sa le vizitezi una cate una si alege-o pe cea care ti se pare cea mai buna. Garantat va fi aceea in care instructorii sunt profesionisti si seriosi. Pretul este si el important, dar mai sunt si alte lucruri de care sa tii cont, inainte sa platesti. (Citeste si articolul nostru “5 pasi pentru a alege sala care ti se potriveste”)  
2. Gaseste-ti o “victima”!  Glumim, nu iti propunem sa devii hot de buzunare, ci sa identifici in cercul tau de cunostinte pe acel prieten/prietena, care sa isi doreasca sa te urmeze in “aventura” si cu care te intelegi de minune.
3. Du-te sa iti cumperi un echipament pentru sala, in care sa te simti bine. Poti sa investesti si ceva mai mult dar asigura-te ca vei detine ceva special. Sa te simti in largul tau la sala, conteaza mai mult decat crezi: comoditate dar si valorizare.
4. Gaseste-ti timp sa te antrenezi macar de 2-3 ori pe saptamana. Organizeaza-ti agenda astfel incat sa ai mereu libere serile cand te duci sa te antrenezi.
5. Incearca sa te gandesti la sala ca la o placere (si asa si este) si nu ca la o obligatie. Nu trebuie sa te fortezi din greu sa ajungi repede la rezultatul dorit. Secretul este sa fii CONSTANTA!
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum