Gestioneaza comportamentele problema ale clientului

Gestioneaza comportamentele problema ale clientului

Gestioneaza comportamentele problema ale clientului

Raportul antrenorului personal cu propriul client trebuie sa se ghideze dupa cateva repere de o maxima claritate. Exista insa si cateva situatii care o pot altera …

Relatia cu clientul este una dintre cele mai importante componente ale muncii ca si antrenor personal. Cei care lucreaza de mult timp in acest sector inteleg prea bine cate “fete” poate avea relatia care se incheaga cu fiecare client pe care il ai.

Inainte de toate, este indispensabila increderea reciproca: clientul trebuie sa aiba incredere in competentele antrenorului sau si in capacitatea sa de a-l ghida pe “drumul” sau catre obiectiv. In acelasi timp antrenorul trebuie sa se bazeze pe colaborarea celui pe care il asista si sa simta ca eforturile si munca ii sunt respectate.

Respectand cele de mai sus,  este de asteptat sa existe o maxima sinceritate atunci cand apar probleme care impiedica atingerea obiectivului clientului. De aceea nu ar trebui sa existe nici anularea sedintelor de antrenament fara preaviz sau “personalizarea” strategiilor de antrenament de catre client fara a cere parerea antrenorului.
 
1.  Dar sa plecam de la prima dificultate pe care o vei intalni, cronologic, in drumul tau ca antrenor personal: sa obtii informatii exacte si realiste in momentul analizei initiale a obiectivelor clientului tau. Cel mai indicat ar fi sa iti aduni informatiile pe baza unui chestionar, negru pe alb, care sa iti permita sa vizualizezi impreuna aspectele care te intereseaza: boli familiale, eventuale medicamente, alergii, trecut sportive si obiceiuri alimentare. Simplul fapt ca vei scrie te va ajuta sa obtii informatii precisa si sa fii mai concentrate. Se intampla des ca viitorul tau client sa iti povesteasca despre obiceiuri alimentare pe care “ar vrea sa le aiba” sau pe care le are in zilele “cand are chef” decat ceea ce mananca cu adevarat. Cum descoperi adevarul? Un prim indiciu ar fi discrepanta mai mult decat evidenta intre aspectul supraponderal al subiectului si regimul ultra hipocaloric descris. Intrebarile potrivite in acest caz sunt: “obiceiurile dvs. sunt cumva altele in weekend?” sau “aveti si zile in care mancati in mod diferit? “ Si cu siguranta se va deschide o paranteza kilometrica in care veti regasi zile intregi de “atac la mancare” care nu erau contorizate. Antrenorul trebuie sa fie cel care face subiectul constient ca se contrazice, deoarece de cele mai multe ori, cei care comit asemenea erori cred despre ei ca “sunt mereu la dieta” si nu intelege de ce nu pierde din greutate. 


2.  Pe baza celor afirmate mai sus, este posibil ca peste putin timp sa mai apara inca o problema: odata ce ai clarificat bine erorile alimentare care trebuie evitate, observi ca rezultatele intarzie sa apara. Se poate intampla ca pierderea in greutate sa intarzie sau cresterea masei musculare sa nu fie conform asteptarilor. Persoana in cauza “va jura” ca respecta “la sange” dieta si ca are un stil de viata sanatos. Dar daca ii pui intrebarea in alt mod descoperi ca “numai cateodata” sare peste micul dejun si e clar ca ii va fi foarte foame la pranz  sau “uneori” nu reuseste sa iasa la pranz si e logic ca va manca mai mult la cina. Sau “mai scapa” cate un cartof prajit la cina, dar nu va fi tocmai acesta cel care impiedica rezultatele. Pentru a va ajuta clientul sa inteleaga dezordinea alimentara cu care se confrunta, este foarte indicat sa ii sugerati sa completeze un jurnal alimentar, pe care sa il vedeti impreuna la anumite perioade si care sa contina: caracteristicile fiecarei gustari pentru fiecare zi a saptamanii. Va fi edificator sa observati impreuna ca suma mai multor mici neglijente, trage cu adevarat “la cantar”.
 

3.  Alte ori, se intampla ca unii dintre clientii nostri sa aiba o abordare proprie cu privire la antrenamentul recomandat: exista cei care se antreneaza cu mult peste ce le-ai sugerat modificand numarul seriilor si repetarilor pentru ca “mai mult, e mai bine” sau pentru ca “nu se simte suficient de obosit”. Sa nu uiti de extrema cealalta, cei care isi elimina singuri exercitiile care nu le plac sau isi adauga pe lista si unul de lista prietenei, colega de antrenament.  Lucrul cel mai bun in acest caz, este sa elimini problema chiar de la inceput, printr-o abordare politicoasa, directa dar ferma. Daca iubesti metodele autoritare, poti alege sa semnezi cu propriul client un contract de “angajament” in care sa fie scris negru pe alb ca trebuie ca indicatiile tale sa fie urmate exact pentru a atinge obiectivul la o anumite data aleasa de comun acord. Foarte multi vor gasi acest acord motivant si se vor implica deplin in respectarea lui dar vei gasi si personae care il vor considera invaziv si intimidant, cautand alt antrenor.  Pentru acestia din urma ai putea utilize o asa zisa “scrisoare de bun venit” in care se vor enumera responsabilitatile de ambele parti, un fel de decalog comportamental al raportului client-antrenor, in care sa fie inclusa  respectarea strategiei de antrenament si dietei, dar si o politica clara pentru anularea sau contramandarea unui antrenament
4. Este semn de profesionalism sa faci clientul sa iti respecte munca, de aceea este normal sa nu te simti jenat in fata unor incercari de a-ti “fura” timp sau idei. Mai ales ca ai si ai clienti dupa persoana respectiva,care au nevoie de intreaga ta atentie. In cazul contramandarii unui antrenament se pot fixa niste standarde: daca anuntul a fost facut cu 24 ore inaintea anularii nu se penalizeaza, 12 ore inainte inseamna 50% din sedinta iar sub 12 ore reprezinta o sedinta intreaga pierduta. Aceste reguli nu numai ca vor face economie de momente jenante in relatia cu clientul dar ca prin magie veti observa o reducere a contramandarilor de antrenamente personale.

Rememorand cele mentionate mai sus, este foarte clar ca jobul de personal trainer implica o buna doza de RABDARE, PERSPICACITATE SI INTELEGERE: DECI INARMATI-VA CU TOATE SI ORGANIZATI-VA MAI BINE MUNCA! Asta pentru a rezolva neintelegerile chiar inainte sa apara!

Cuvinte de cautare: antrenament personal, sala fitness, antrenor fitness, antrenor personal, personal training

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum