Importanta monitorizarii pulsului!

Importanta monitorizarii pulsului!

Importanta monitorizarii pulsului!

Valorea normala a frecventei cardiace, in repaus , este situata intre 60 si 80 de batai/minut. Seara, procentul se indreapta catre valoarea mai crescuta, fiind mai agitati, obositi, incarcati cu tensiunile zilnice, in schimb  dimineata valorile sunt mai mici.

Ca sa putem folosi ceasul cu monitor puls, pe langa valorile de mai sus, trebuie sa stim cum sa ne calculam valorea maxima a pulsului. Un lucru  foarte simplu de facut,  daca urmam exemplul de mai jos.

Dar de ce este important sa ne monitorizam pulsul in efort?

O comparatie ce mi se pare ca se potriveste in acest caz este cea intre un incepator in  ale condusului, si cel care decide sa inceapa un program de exercitii fizice. Vorbim de incepatori, cei care nu cunosc celelalte semne care transmit valori ale frecventei cardiace, mici sau mari. In cazul acestora antrenamentul este asemenea condusului de catre un incepator a unei masini fara turometru. Ati observat ca in 99% din cazuri incepatorul schimba viteza masinii urmarind acul turometrului. In cazul in care acesta nu ar exista, masina, probabil, ar fi turata exgaerat. Ei bine, la fel se poate intampla si in cazul organismului in timpul antrenamentului, riscand  astfel situatii neplacute in care putem ceda.

Pe langa faptul ca putem ceda fizic, antrenamentul nostru nu are eficienta. Asa cum, mergand cu masina la o anumita turatie consumul de combustibil este mai mic sau mai mare, la fel se intampla si in cazul antrenamentului. Executand exercitii  la anumite valori ale frecventei cardiace s-a demonstrat ca antrenamentul este mult mai eficient. Consumam mai multe calorii, in consecinta slabim mai repede, iar   capacitatea de efort si refacere creste mult mai usor.

Pentru cei dintre dvs interesati de ceasuri cu monitor puls, puteti gasi mai multe modele accesand link-ul de mai jos.
http://www.profitness.ro/gadgeturi-fitness/c-56

EXEMPLU DE CALCUL  AL  FRECVENTEI CARDIACE

220 - varsta = valoarea maxima
In cazul in care doriti sa efectuati un atrenament la 70% din capacitatea maxima, puteti calcula in felul urmator.  Sa presupunem insa ca avem varsta 30 de ani.
220-30 = 190
190 -70 = 120
120 x 70% = 84
84 + 70 = 150

**Valorile obtinute sunt estimative. Spre exemplu, pentru un incepator 50% din capacitatea maxima s-ar putea dovedi un efort foarte mare.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum