In forma...in fata computerului?

In forma...in fata computerului?

In forma...in fata computerului?

Ai calculat vreodata cate ore petreci zilnic in fata computerului? Multe sau putine, nu conteaza, incearca sa folosesti acest timp intr-un mod sanatos, fara sa risti ca la sfarsitul zilei sa iti simti muschii spatelui strigand dupa razbunare, ochii arzand si o senzatie de amorteala dureroasa in incheieturi.

Strategia ta va consta in doua tipuri de interventie, una pasiva si una activa.


Prin cea pasiva, iti propunem o mai buna organizare a spatiului unde lucrezi:
Biroul (masa de lucru)
- pozitia corecta prevede ca atunci cand scrii, ambele brate sa fie sprijinite pe planul mesei
- inaltimea acestuia trebuie sa iti permita ca spatele tau sa stea relaxat in timp ce utilizezi tastatura
 

Scaunul
- spatarul ar trebui sa fie suficient de inalt pentru a-ti ajunge la omoplati, iar scaunul sa fie rotativ, pentru a nu supune coloana la intoarceri, care pot deveni dureroase.
- sezutul trebuie sa fie reglabil ca inaltime, pentru a va permite sa va sprijiniti relaxat picioarele pe podea.

Tastatura si mouse-ul
- trebuie să fie la acelaşi nivel.
- monitorizarea periodică a acestora te va ajuta sa eviti: lovirea tastaturii cu prea mare forţă, agitarea mouse-ului, flexarea accentuată a încheieturilor.
- un iluminat bun este obligatoriu. Computerul trebuie să fie poziţionat la 90° faţă de sursele  externe de lumină, pentru a evita reflexiile pe desktop.
- distanţa dintre ochi şi ecran trebuie să fie cuprinsa intre 50-79 cm.
- ecranul trebuie să fie la o înălţime aproximativ egală cu cea a ochilor.

Acestea fiind spuse, sa trecem acum la partea “activa”, care te va ajuta sa te simti in forma chiar si la computer. Dedica cateva minute in fiecare zi corpului tau, alegand intre exercitiile indicate mai jos si vei avea doar de castigat atat ca forma fizica dar si ca reducere a stressului.

Ochii
- relaxeaza muschii ochilor, din cand in cand, fixand un obiect aflat la distanta. Priveste un poster de pe perete sau admira panorama de la fereastra.
- deschide si inchide mai intai un ochi, apoi celalalt. Repeta de cateva ori.
- la fiecare ora roteste ochii foarte lent, in sus, la dreapta, in jos,  la stanga. Repeta de 10 ori.

Gatul
- intoarce capul foarte lent catre dreapta, intoarce-te la centru, apoi repeta inspre stanga, incercand sa atingi umarul cu barbia. Alterneaza de trei ori.
- impinge barbia in piept, foarte lent. Normal ar fi sa nu simti nici un fel de tensiune.

Umerii si spatele
- du palmele inclestate la ceafa si incearca sa iti impingi capul in fata, opunand rezistenta in acelasi timp. Exercitiul iti va destinde umerii.
- asezat, cu spatele drept, prinde in palme 2 pixuri, 2 sticle cu apa sau alte 2 obiecte. Intinde bratele spre inainte si apoi ridica antebratele la nivelul umerilor. Repeta lent de 10 ori.
- ridica ambele brate in fata si impinge cu palmele deschise impotriva unui perete imaginar. Repeta de 5 ori.
- sprijina ambele palme de scaun si incearca sa impingi in jos, mentinand bustul drept.


Brate, maini si incheieturi
- suprapune palmele astfel incat sa atingi cu degetele pulsul celeilalte maini, du-le vertical in fata pieptului si impinge-le una in alta cat de mult rezisti.
- prinde o minge antistress, tinand-o la inaltimea pieptului, cu coatele lejer inspre exterior si strange-o timp de 1 minut. Las-o si repeta de 3 ori.
 - deschide degetele in evantai si strange-le in pumn. Repeta lent de cateva ori.
- fa rotatii complete ale incheieturilor in ambele sensuri.

Fesieri si intercostali
- tinand coloana perfect dreapta, muta alternativ greutatea corpului pe fesierul stang apoi pe cel drept
- sprijina picioarele in podea, pe varfuri si roteste lent calcaiul mai intai spre dreapta apoi spre stanga.
- asezat, cu spatele drept, contracta si relaxeaza fesierii. Repeta de 10 ori.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum