Managerul operational al centrului de fitness

Managerul operational al centrului de fitness

Managerul operational al centrului de fitness

 De cand a inceput sa existe aceasta industrie s-a nascut si intrebarea: ca proprietar al unei sali de fitness ai nevoie de un manager operational sau nu? Ce poate acesta sa faca in plus si nu poate face proprietarul insusi?

Sa incercam sa intelegem impreuna daca necesitatea unui manager operational este reala sau e ceva optional. Daca plecam de la ideea de organizatie, pentru ca si sala de fitness este o organizatie, orice organziatie trebuie sa aiba un manager care sa fie responsabil de functionarea acesteia, de personal, de incasari etc. Daca e sa reprezentam grafic organigrama piramidala, managerului de operatiuni i se subordoneaza toate departamentele si ii raporteaza direct proprietarului sau proprietarilor daca sunt mai multi.

Deci managerul operational trebuie sa fie capabil sa conduca: sa stie sa organizeze personalul si sa gestioneze relatia cu acesta, sa mentina centrul de fitness in stare perfecta de functionare (tehnic si administrativ vorbind), sa realizeze si sa gestioneze bugetul astfel incat sala sa se “intretina” singura si sa aduca profit. Trebuie sa gaseasca strategii pentru a mentine incasarile la o valoare maxima, inconjurandu-se de angajati valorosi, deci trebuie sa selectioneze foarte bine si personalul. El nu trebuie sa faca singur totul, ci pe baza strategiei si obiectivelor prestabilite trebuie sa delege sarcini catre subordonati, managerul marketing, managerul de vanzari, managerul fitness si coordonatorul activitatilor de grup, pentru identificarea tacticilor potrivite realizarii obiectivului comun. Subordonatii vor pune in practica indicatiile managerului operational. Acesta va vedea apoi rezultatele si va intelege daca acestia si-au facut bine treaba.

Ca sa fie eficient un manager operational trebuie sa fie pregatit, sa aiba experienta si sa beneficieze de o serie de instrumente: un sistem informatic bun, un personal bine pregatit, un plan de marketing/vanzari, un sistem de proceduri pentru fiecare departament, metode de vanzari adaptate misiunii si obiectivelor centrului, rapoarte cu privire la incasari, frecventa, costuri, reclamatii si sugestii ale clientilor.

Ce am inteles pana acum? Aceasta figura din centrul de fitness nu poate fi improvizata, nu se alege nici dintre verisorii nici din cercul de amici. Este nevoie de o persoana cu experienta, cu un nivel de studii inalt, cursuri de formare si o cultura generala solida. Trebuie sa fie de asemenea o persoana inteligenta si empatica, capabila sa fie recunoscuta si urmata ca lider. Desigur ca acesta persoana trebuie sa fie si retribuita in mod corect. Asta deoarece el va fi responsabil de rezultatele pe care centrul le are luna de luna.

Diferenta dintre managerul operational si proprietar? Acesta din urma nu trebuie sa intervina in modul primului de a organiza centrul ci asupra managerului insusi cand rezultatele obtinute de centru nu sunt satisfacatoare.

Acum sa privim si celalalt aspect al problemei: proprietarul centrului si cum trebuie sa se comporte acesta. In primul rand proprietarul ar face bine, daca tot a numit un manager operational, sa il lase sa isi faca treaba. Acesta trebuie sa fie credibil si sa aiba autoritate asupra restului de angajati. Daca proprietarul intervine constant in munca managerului operational il lipseste de autoritate, ii “slabeste” figura, cu consecinte dezastruoase care duc la confuzie, dezorganizare chiar anarhie sau faliment. Proprietarul trebuie sa verifice doar numere. Daca sunt pozitive sa recompenseze, daca sunt negative sa evalueze cu managerul care sunt motivele si ce se poate face (pot fi necesare investitii, modificari de structura sau servicii sau chiar o schimbare de strategie) sau chiar sa renunte la serviciile acestuia daca se dovedeste ca este responsabil de esec. Proprietarul nu trebuie sa intervina asupra tacticilor, initiativelor, evenimentelor daca acestea fac parte dintr-un plan care i-a fost anterior prezentat. Mare atentie la mesajele confuze transmise angajatilor, ordine care se bat cap in cap, pe motiv ca “eu sunt proprietarul centrului, ia sa vad ce se intampla daca actionez in aceasta situatie cum cred eu, ca e centrul meu”. Mare, mare greseala! Centrul este o organizatie, deci functioneaza dupa niste reguli si managerul operational este un profesionist (sau ar trebui sa fie), clubul nu este o mosie unde sa incerci una sau alta dupa bunul plac.

Deci nu uita daca esti proprietarul centrului: Managerul operational este responsabil de bunul mers al centrului, in masura in care acesta conduce efectiv centrul si este lasat sa isi faca treaba, altfel nu are motive sa existe!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum