Mananca sanatos si economiseste!

Mananca sanatos si economiseste!

Mananca sanatos si economiseste!

Sa ai o alimentatie sanatoasa presupune costuri dar mai sunt si cateva reguli simple, pe care daca le vei urma, te vei simti mai sanatoasa atat la trup cat si la portofel :):
Pentru a incepe, hai sa definim impreuna ce inseamna alimentatie sanatoasa:
- un raport adecvat de proteine necesare muschilor ca si sursa de energie
- cantitati adecvate de grasimi, sursa de omega 3, 6 si 9
- legume si fructe pentru minerale si vitamine
- apa
- alimente bogate in fibre

Dar cum sa combini toate acestea si mai ales cu economie? Citeste mai jos:

1) Apa. Evita bauturile de orice fel in favoarea apei, care e cu siguranta mai sanatoasa si costa putin. Obisnieste-te sa o ai in permanenta cu tine ca sa nu fii tentata de sucuri “naturale” de prin jur.
2) De ce sa cumperi apa cand o poti folosi si pe cea de la robinet? Nu neaparat apa imbuteliata este mai pura si chiar gustul este doar chestiune de obisnuinta. Daca nu te increzi in calitatea apei de la robinet, cumpara-ti un filtru si astfel cu o cheltuiala vei filtra litri intregi de apa, pe care de obicei ii cumperi din supermarket. Fa niste calcule, vei vedea ca merita!
3) Ouale.  Sunt bogate in vitamine si proteine dar au mai ales un pret convenabil.
4) Alegeti uneori si carnurile mai “grase”: sunt mai economice si mai gustoase. Uita mitul ca mancarea grasa te face grasa. Caloriile sunt cele care iti rotunjesc silueta, deci nu excela in cantitatile pe care le consumi. Putin si adaptat metabolismului tau nu iti va face rau.
5) Ton la cutie: costa mai putin si are proteine la fel ca si carnea. Alterneaza-l cu ouale si carnea.
6) Alege legumele congelate decat cele proaspete. Dureaza mai putin ca sa le prepari, nu vei risca sa se strice in frigider pana le gatesti, poti cumpara cantitati mai mari si le poti pastra in congelator.
7) Fructele costa, sa nu mai vorbim despre utilizarea de pesticide care le afecteaza continutul de vitamine. Evaluati si posibilitatea de a le inlocui partial macar, cu vitamine din farmacie. Cheltuielile vor fi mai mici.
8) Uleiul de peste: pentru a avea acelasi aport de  Omega 3 ar trebui sa consumi peste de 3 ori pe saptamana. Asta inseamna investitie de bani si de timp in bucatarie. Cu o lingurita (de ceai) de ulei de peste iti asiguri necesarul  zilnic si vei avea aceleasi beneficii cu o cheltuiala mai mica: reducerea nivelului de colesterol, slabit si reducerea inflamatiilor.
9) Nu te lasa pacalita de marca: de multe ori ne lasam atrasi de ambalaje elaborate sau de publicitate, dar fii atenta un ambalaj minunat este costisitor, chiar daca produsul nu este neaparat de o calitate mai buna decat altele mai putin atractive.
10) Alege cantitatile “de familie”. Gandeste pe termen lung si cumpara produsele combinate in oferte. E adevarat ca te vei obosi putin sa duci acasa o cantitate mai mare dar beneficiezi de reduceri si economisesti timp si benzina, pe viitor, deci bani.
11) Nu merge din magazin in magazin, in cautare de reduceri. Alege un singur loc de unde sa iti faci toate cumparaturile. Timpul costa si el bani, poate nu vei gasi in acelasi magazin toate produsele la cele mai mici preturi, dar economia pe care o faci la benzina va fi semnificativa.
12) Fii organizata.  Ca de obicei, totul incepe cu un plan. Fa o lista clara inainte sa te duci la cumparaturi si incearca sa o respecti. Evita sa te duci impreuna cu toata familia, nu este vorba despre o activitate de recreere. Cumpara rapid ce iti trebuie si inapoi acasa.
13) Adu-ti pranzul de acasa. Ai calculat vreodata cat cheltui in fiecare zi ca sa mananci la birou?
Poti oricum sa iei acasa micul dejun, decat la un bar, si sa iti iei de acasa pranzul, mai sanatos si mai economic. Daca te numeri printre fericitii care primesc bonuri de masa, nu te jena sa iti faci cumparaturile, folosindu-le pentru a-ti gandi un pranz si “pentru la birou”.
14) Mananca mai putin. Poate iti suna ciudat, dar este cel mai bun mod ca sa te mentii in forma dar si sa cheltui mai putin. Calculeaza de fiecare data cat a costat si mancarea pe care esti nevoit sa o arunci. 
15) Nu cumpara junk-food. Evita snack-urile, cartofii prajiti la punga, etc. Sunt in general foarte putin sanatoase si foarte bogate in calorii. Ti se pare ca economisesti daca le cumperi? Gandeste-te in viitor si imagineaza-ti ce efecte vor avea aceste alimente asupra sanatatii tale pe termen lung.
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum