O clasa, doua clase...?

O clasa, doua clase...?

O clasa, doua clase...?

    Experienta unei clase de aerobic poate sa fie una foarte placuta, antrenanta si motivanta. O clasa inseamna, in primul rand, o forma de a lucra  in grup. Lucrul in grup duce la crearea atmosferei caracteristice, in care fiecare membru al grupului este impulsionat de atmosfera existenta si contribuie la randul sau, la aceasta. In special pentru aceia dintre noi care au nevoie de un plus de mobilizare dupa orele indelungate la birou, clasele ofera alternativa potrivita.

O clasa ne poate ajuta sa ne evaluam in functie de cerintele acesteia si de nivelul participantilor si poate sa intrerupa monotonia lucrului la banda de alergare sau aparatele de forta. De asemenea, clasele ofera combinatii specifice de exercitii fizice, cu efecte bine delimitate, deseori greu de reprodus in afara conditiilor cu totul speciale oferite in sala de lucru.


    Dar care clasa este cea mai buna? 
Majoritatea cluburilor ofera cel putin doua clase, dintre care una este, de obicei, clasa de aerobic. Printre alte posibile optiuni se numara Pilates, Yoga, Spinning, Running, Aqua Gym, Tai Chi, Stretching, Kangoo Jumps, Tae-Bo, Zumba si diverse clase de tonifiere. Si acestea sunt doar cateva dintre optiunile posibile, avand in vedere ca industria fitness-ului este in plina dezvoltare, iar formatele noi de clasa sunt tot mai frecvente. In conditiile in care instructorii si cluburile se lupta sa ramana la curent cu ultimele descoperiri, ce sanse are un client mai mult sau mai putin cunoscator al domeniului, si care trebuie sa se decida pentru una sau doua clase, in conditiile unui interval de timp si asa redus in ceea ce priveste antrenamentul?


    Mai mult, este necesar sa urmam o clasa sau mai multe?
Sa participam constant sau sa schimbam frecvent clasele? La aceste cateva intrebari vom incerca sa raspundem in continuare.
     - Pentru inceput, trebuie sa mentionam ca nici o clasa nu poate oferi toate beneficiile la acelasi nivel. Desigur, fiecare format de clasa influenteaza organismul in mod complex (nici nu se poate altfel), insa ponderea va cadea mereu pe unul sau doua elemente, in dauna celorlalte. De exemplu, clasele de aerobic au un consum caloric bun si dezvolta multumitor rezistenta, insa efectul lor asupra fortei musculare si mobilitatii este mai redus. Clasele de tonifiere ajuta la cresterea fortei si rezistentei, dar consumul caloric si fitness-ul cardio-vascular sunt mai putin interesate. Yoga dezvolta si forta, si mobilitatea, incluzand elemente de relaxare, insa consumul caloric este destul de redus.
   - Dincolo de a trasa categorii restrictive, este necesar sa cunoasteti punctele forte si punctele slabe ale fiecarei clase, astfel incat sa va faceti un tablou destul de exact inainte de a va inscrie.
    -  Este, de asemenea, necesar sa va cunoasteti obiectivele. Ce anume va doriti? Doriti sa slabiti? Doriti tonifiere musculara? Doriti gratie in miscari, coordonare si echilibru? Oameni diferiti au nevoie de lucruri diferite. Daca reusiti sa corelati obiectivele dumneavoastra cu beneficiile pe care clasa le ofera ati facut un prim pas pe drumul spre succes. Intrebati instructorul despre avantajele si dezavantajele fiecarei clase in parte.
   - Intrebati, de asemenea, care este ritmul si atmosfera clasei, pentru a vedea daca se potrivesc temperamentului si conditiei dumneavoastra fizice. Pentru o persoana dinamica, activa, care doreste o provocare, o clasa de Tai Chi, Yoga sau Pilates este posibil sa nu fie cea mai buna optiune. La fel, pentru cineva care isi doreste relaxare, centrare si echilibru, Tae-Bo poate sa fie un dezastru. Tineti minte ca fitness-ul inseamna in primul rand echilibru si ca este cel mai bine sa oferiti corpului dumneavoastra acele lucruri care i se potrivesc si pe care le doreste.

Odata ce ati stabilit care este clasa pe care doriti sa o urmati, puteti urma si o alta clasa in paralel? Desigur, atata timp cat nu va supra-solicitati organismul puteti explora cate forme de miscare va doriti. Pana la urma, fiecare clasa isi are propriile principii, astfel incat fiecare va va imbogati repertoriul corporal cu cate ceva. De asemenea, cea mai buna modalitate de a afla ce vi se potriveste cel mai bine este sa incercati. Tineti minte, totusi, ca, daca doriti sa aveti rezultatele dorite, un oarecare grad de consecventa este necesar. Efortul fizic nu produce rezultate instantaneu. Este nevoie de o practicare regulata pentru ca el sa isi arate roadele. In plus, cele mai bune schimbari sunt cele treptate si care se statornicesc in adevarate obisnuinte de viata.
Iata care sunt parametrii cei mai importanti ai oricarui tip de efort fizic:
-    forta musculara
-    rezistenta musculara
-    mobilitate articulara
-    consum caloric
-    coordonare si echilibru
Desigur, mai sunt si alte aspecte, dar acestea sunt coordonatele cardinale. Intrebati instructorul unde se situeaza clasa din punctul de vedere al acestor parametri de baza, nu inainte insa de a va fi stabilit obiectivele proprii.
Participati mai apoi la cel putin 3 clase de acelasi tip. Este poibil ca prima sedinta sa fie una de adaptare pentru corpul dumneavoastra, in special dupa o lunga perioada de inactivitate, iar efectele nu vor fi, in acest caz, placute. Mai incercati de cateva ori, pentru a oferi organismului sansa sa se adapteze cerintelor, si apoi veti putea sa va formati o opinie bazata in mod real pe compatibilitatile si nevoile dumnevoastra. Si nu uitati, in caz ca aveti intrebari la care instructorul nu va poate raspunde, aveti cel mai bun specialist mereu la indemana: corpul dumneavoastra.
Si acum, sa intram la clasa! 
 
 
 
Prep. Univ. Drd. Ghitiu Dragos
UNEFS Bucuresti

PROfitness CONSULTING - CONTACTEAZA-NE PENTRU:
Pachet PRE-OPENING
Analiza business/Creare business plan.
Solutii achizitionare echipamente fitness.
Configurare Club. (solutii incepand de la stadiul de proiect si pana in momentul deschiderii).
Recrutare si pregatire personal.
Elaborare proceduri specifice fiecarui departament.
Marketing & Sales
E -mail :
office@profitness.ro
 

Cuvinte de cautare: clase, aerobic, fitness, tai chi, program antrenament, incepatori

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum