PERSONAL TRAINING - O agenda plina de programari!

PERSONAL TRAINING - O agenda plina de programari!

PERSONAL TRAINING  - O agenda plina de programari!

Cati dintre voi se gandesc la cat de greu este sa vinzi un produs? Ei bine, multi considera ca fiind si mai dificil, daca acel produs este un serviciu, un bun non material cum este antrenamentul personal.
Succesul unui antrenor personal depinde in mare parte de abilitatea acestuia de propune potentialilor clienti propriul serviciu. Foarte frecvent intalnim antrenori, care cunosc perfect tehnicile si principiile  de antrenament, modalitatile de palnificare, notiuni aprofundate in ceea ce priveste alimentatia dar care au agenda de programari aproape goala. De ce? Evident ca aceste cunostinte nu se vand singure si este clar, ca antrenorul are nevoie sa isi imbunatateasca abilitatile de "vanzator". De multe ori este nevoie de foarte putin pentru a produce aceasta schimbare.

Etapele vanzarii:
Abordarea
Foarte des, in etapele vanzarii abordarea clientului este subestimata si de fapt ea reprezinta baza fundamentala a unei negocieri de succes. Trebuie sa ne amintim de importanta majora a felului cum ne prezentam in fata potentialului client: vestimentar aspect ingrijit. De asemenea, foarte importanta este comunicarea non verbala, postura adoptata in fata clientului, zambetul, care de altfel este o caracteristica obligatorie pentru un vanzator de succes.
Toate aceste caracteristici sunt esentiale in crearea unui raport echilibrat si pentru transmiterea unei senzatii de incredere si armonie, fara de care toate celelalte elemente ale procesului de vanzare ar deveni mai putin eficiente.

Culegerea de informatii
Din momentul in care am stabilit un raport cu un potential client, putem trece la adunarea informatiilor. Cat mai multe informatii pentru a putea intelege  care sunt nevoile reale pentru care cel dintai ar apela la un antrenor personal si de asemenea pentru a intui  obiectivele lui, chiar daca acestea sunt “mascate”, clientul rareori dezvaluindu-si motivele si obiectivele reale.

Argumentarea
Etapa foarte importanta, iar daca ai urmat corect toate etapele anterioare, acum nu mai  ramane decat sa transmiti clientului, convingerea ca obiectivul lui este realizabil impreuna cu tine. Clientul trebuie sa aiba siguranta ca tu esti persoana potrivita pentru el si pentru ceea ce el are nevoie! Un exemplu real, doi antrenori personali: ambii aveau succes cu persoane asemanatoare. Clientii primului antrenor aveau ca obiectiv, obtinerea unui fizic placut, fit, iar clientii celui de-al doilea puneau un mai mare accent pe starea de sanatate. Din discutiile purtate cu clientii lor , foarte evident reiesea ca nu ascultau cu adevarat nevoile reale ale clientilor, ba chiar le impuneau argumentele si modul lor de intelegere a antrenamentului.
Asadar, pentru a mentine totul simplu, nu incercati sa incarcati clientul cu informatii complexe in ceea ce priveste antrenamentul. Daca acesta isi doreste un abdomen tonic, plat, vorbiti-i despre cum veti proceda pentru a-i oferi acel abdomen, despre cum se va simti atunci cand isi va atinge obiectivul!

Intrebari/Obiectii
Foarte multi clienti vor avea intrebari, obiectii, iar daca acest lucru se intampla, inseamna ca ati reusit sa dezvoltati un dialog solid. Incercati sa va puneti in locul clientului vostru, incercati sa-l intelegeti si sa respectati ceea ce gandeste. Spre exemplu, daca un client va spune ca tariful perceput este cam mare, in acest moment puteti proceda, fie – prima modalitate in care raspundeti vag: “scump, in comparatie cu ce?” sau ”scump? nu se poate, nu cred”- acestea sunt raspunsuri, care ar putea afecta destul de grav relatia cu clientul respectiv.
Cea de-a doua varianta si cea corecta –“stiu  ca partea materiala este un factor foarte important, va inteleg foarte bine  dar cred ca este mai bine sa cheltuim o mica suma in plus si sa fim siguri de un serviciu, care ne va ajuta sa ne atingem obiectivele. Credeti ca  merita sa cheltuiti putin mai mult,  pentru ceva ce va doriti cu adevarat?”

Incheierea/programarea
Nu va mai ramane decat sa incheiati colocviul cu potentialul client, dar atentie, fara a astepta sa fie el cel care va spune:”ne vedem luni”! Propuneti voi, dar in intr-un mod convingator: ”Luni la ce ora ar fi bine pentru Dvs sa programam primul antrenament?”. Foarte important, atunci cand propuneti programarea unui client, este sa aveti agenda de lucru la indemana. Creeaza si gestioneaza tu propria activitate, nu astepta sa se dezvolte singura! Dupa care, depinde numai de competenta ta profesionala, sa obtii cele mai bune rezultate, impreuna cu clientul tau!
 
Cuvinte de cautare: fitness, antrenor personal,  personal training, rezultate, dieta, obiective

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum