Personal Training - Motivarea clientului!

Personal Training - Motivarea clientului!

Personal Training - Motivarea clientului!

Odata efectuati primii pasi obligatorii, in relatia cu un client nou, si anume: chestionarul cu privire la starea de sanatate, efectuarea testelor de verificare a formei fizice, capacitatii de cordonare, etc., urmatorul pas trebuie sa fie acela de programare si structurare a antrenamentului viitor.

Programarea si crearea unei structuri solide bazate pe informatiile adunate este o etapa fundamentala. Nu se poate trece la o alta etapa, sau pur si simplu, merge dupa “ureche”, sub forma: "vom vedea pe parcus ce va fi de facut". Este obligatia antrenorului de a efectua un “interviu” cu clientul sau, cu scopul de a stabili care sunt asteptarile sale, ce crede el ca poate obtine, care sunt motivele pentru care a decis sa apeleze la un antrenor personal, etc.


Nu intotdeauna, obiectivele si asteptarile clientilor sunt realiste. Puteti, spre exemplu, sa aveti un client sub greutatea normala, care isi doreste sa slabeasca, sau un client cu un grad mare de obezitate care isi doreste sa piarda 20 de kg in 2 saptamani si poate chiar persoane perfect tonice, in forma foarte buna care isi doresc sa creasca masa musculara mult peste limita admisa. In mod normal, cea mai mare parte dintre clienti isi stabilesc obiective nerealiste, poate chiar au o idee confuza despre ce isi doresc, dar nu total bizara.
 

In aceste situatii, antrenorul personal trebuie sa faca apel la toate cunostintele sale de “psiholog”, incercand sa analizeze intr-o maniera critica, care sunt obiectivele tangibile dintre obiectivele stabilite de catre client, subliniind motivele si fiind pregatit sa raspunda la toate intrebarile puse de acesta, eliminand orice dubiu care ar aparea. Odata stabilit obiectivul final, antrenorul va indica si care vor fi  modalitatile prin care acesta va fi atins, dupa care va programa si directiona sedintele de antrenament in acest scop,  explicand si etapele intermediare, punctele cheie si unele instrumente de lucru.


Daca, pe deasupra, clientii sunt la primele lor experinte de acest gen, ambitiile lor sunt foarte mari, au nevoie sa fie sustinuti, incurajati, sa li se insufle puternic ideea ca  isi pot atinge obiectivul, au nevoie constanta de confirmarea acestui lucru.


In acest scop, introdu in cadrul antrenamentului diferite testari, (la inceputul programului de antrenament pot fi repetate la un interval de 4-5 saptamani). Acestea iti vor folosi pentru a demonstra ca sunteti pe drumul cel bun, si pas cu pas, va indreptati impreuna catre obiectivul final. Este foarte important ca toate aceste aspecte sa fie bine subliniate, pentru ca atunci cand  clientul nu stie unde se afla, nu are informatii cu privire la evolutia lui,  nu mai este motivat iar rezultatul poate fi abandonul clientului.
 

In concluzie,  in activitatea fiecarui antrenor, un program de antrenament bine structurat este sinonim cu motivarea si in final cu REUSITA!.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum