Primavara si oboseala

Primavara si oboseala

Primavara si oboseala

Vine primavara si unul din semnele ca Baba Iarna isi face bagajele catre alte zari este si oboseala continua pe care o simti, sa nu mai mentionam ca mai e putin si se schimba si ora. Descopera mai jos cateva motive pentru care ai putea sa te simti atat de “stoarsa” de energie. Unele dintre ele sunt evidente si le stiai deja dar altele poate nici nu ti-au trecut prin cap.

Hai sa le vedem pe cele evidente:

- Nu dormi suficient sau nu ai un somn de calitate. Fiecare om are necesitati diferite in ceea ce priveste programul de somn. Unii se trezesc fresh dupa 6 ore de somn, altora nu le ajung nici 8. Depinde si cum dormi. Daca iti spui ca ai dormit 9 ore dar te-ai trezit de cateva ori in timpul noptii, nu calcula si orele in care te-ai uitat la tavan sau la televizor ... ca sa adormi la loc. Daca situatia perpetueaza ar fi bine sa vezi un medic.

- Esti stresata, ai o tona de lucruri de facut pe care le cari dupa tine acasa si apoi in dormitor. Incearca urmatorul truc: tine un fel de agenda pe noptiera unde poti scrie ce te preocupa in acel moment inainte sa te culci. Vei fi surprinsa ca in somn poti gasi solutii tocmai acelor probleme.

- Ai nivelul de fier scazut in organism. Mare atentie, mai ales daca esti vegetariana. Fa-ti niste analize si eventual vorbeste cu medicul tau despre niste suplimente de fier.

- Esti deshidratata. Poate la prima vedere nu intelegi legatura, dar cand nu bei destula apa, inima ta trebuie sa pompeze mai mult ca sa transporte sangele, de aici si oboseala. Deci, nu uita lichidele!

- Nu faci destula miscare sau ... ATENTIE ...faci prea multa! Sa faci miscare inseamna sa obtii energie si sa te odihnesti mai bine noaptea. Daca nu te misti intreaga zi, creierul tau va asocia lipsa ta de miscare cu somnul. Daca nu te poti antrena regulat, macar fa plimbari scurte sau foloseste scarile in loc de lift. In cealalta extrema, poate te antrenezi prea mult si organismul tau iti trage semnale de alarma. Redu o vreme sedintele de antrenament si vezi cum te simti.

- Nu mananci destul (deci nu ai de unde sa ai energie) sau mananci prea mult si prost (nu te baza pe dulciuri ca sa obtii energia necesara, sunt ca un foc de paie), raportul optim intre proteine, fibre, carbohidrati si grasimi bune te mentine in forma.

- Treci printr-o perioada nefasta din viata ta: divort, doliu, pierderea jobului etc. Atentie de aici pana la depresie e doar un pas si oboseala permanenta e unul din semne.

- Muncesti prea mult si nu stii sa spui nu nici la birou si nici acasa! Termene limita si volumul de munca enorm te fac sa te muti incet, incet la birou? Gresit! Vezi care sunt prioritatile si scandentele ti le vei asuma in functie de posibilitati. Daca incepi sa faci si munca colegului, vei ajunge sa cedezi. La fel si daca acasa toate treburile sunt pe capul tau! Invata sa spui NU!

- Esti proaspata mamica. E normal pentru o tanara mamica sa se simta obosita, coplesita de noile griji din viata ei. Striga dupa ajutor!

Alte motive mai putin evidente ar fi:

- Ai probleme cu tiroida.

- Esti o pasare de noapte! Nu prin copaci, ci pe web. Sa stai cu ochii lipiti de monitor sau laptop mult timp inainte sa adormi iti va afecta somnul. Inchide tot ce inseamna dispozitiv electronic cu o ora inainte sa adormi. Da, inclusiv televizorul! :)

- Ai o intoleranta la gluten si nu stii. Daca pe langa oboseala ai si dureri de stomac, poate fi un motiv. Fugi la medic!

- Ai diabet. Starea de oboseala permanenta ar fi bine sa te trimita la un laborator de analize.

- Bei prea mult alcool.

- Iei prea multe medicamante sau iei medicamentele gresite. Multe medicamente au ca efect advers insomnia. Vorbeste cu medicul tau si inlocuieste-le sau cere sa iti schimbe dozajul.

- Ai o carenta de vitamina B12. Aceasta vitamina pune umarul in organism la crearea globulelor rosii. Vezi daca ai suficienta.

- Ai o carenta de vitamina D. Vremea intunecata din timpul iernii te poate afecta. Incarca-te cu lumina!

- Ai apnee nocturna. Roaga pe cineva din famile sa te supravegheze in timp ce dormi. Daca ai pauze de respiratie de minim 10 secunde, mai mult de 10 pauze respiratorii intr-o ora de somn consulta un specialist. Sforaitul tare si neregulat este si el un simptom.

- Esti insarcinata. Daca ai motive sa crezi ca ar fi posibil, un test de sarcina ar fi un raspuns.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum