Recapata-ti forma dupa sarbatori

Recapata-ti forma dupa sarbatori

Recapata-ti forma dupa sarbatori

S-a incheiat in sfarsit perioada Craciunului si Anului Nou, recunoscuta ca cea mai bogata in excese alimentare din intregul an. E clar ca la noi, la romani, inafara sa te plictisesti in fata televizorului, sa mergi in vizita la rude si la prieteni si sa te “indopi” cu bunatati, nu faci nimic altceva.

Problema este ca cele cateva zile petrecute acasa si in alte case, unde “camara”  plina de dulciuri si bunatatile gatite in plus pentru cina de Craciun (“las’sa fie”) au contribuit, chiar fara sa-ti dai seama, la acumularea de kilograme suficiente pentru a-ti strica dispozitia, cand incerci sa “te introduci” cu greu in costumul de serviciu.

Daca esti constienta ca ai exagerat putin, e cazul sa te gandesti deja la primele vacante din perioada calda, cand nu vei mai purta palton iar silueta ta se va vedea in adevarata-i splendoare.  Pentru tine, am pregatit un decalog de slabit, menit sa repare in viteza stricaciunile siluetei tale, produse in timpul sarbatorilor. Cine incepe devreme ajunge departe si cu cateva kilograme mai putin. :)

1) Afara cu toate ciocolatele, bomboanele, prajiturile, cozonacii si mancarea pe care ai gatit-o in plus de sarbatori. Daruieste-le altora mai slabi, arunca-le, fa ce vrei cu ele numai pentru a evita sa cazi din nou in capcana “indopatului” in momente de slabiciune. Si vor veni, te asigur.
2) Stabileste-ti un regim alimentar corect. Nu iti vom explica ce contine. Garantat si tu stii ce ai voie sa mananci si ce nu.
3) Umple-ti camara si frigiderul cu tot ce ai nevoie pentru noul tau regim.  Incepe din hipermarket si nu pune in cos nimic care sa contravina noii tale “filozofii alimentare”.
4) Cand iti faci lista de cumparaturi, fa-o cu stomacul plin. Functioneaza. Vei cumpara doar ce ai nevoie si nu tot ce e la promotie.
5) Gandeste-te serios sa te inscrii la o sala sau reia rapid antrenamentul daca esti deja inscrisa la una . Nu-ti imagina ca vei alerga prin parc sau te vei plimba mult pe jos. Vise. Timpul inca nu-ti permite sa iesi cu rolele si nici nu vei lasa masina casa te duci pe jos pana la serviciu. Deci, deocamdata e singurul loc unde poti face miscare supravegheata. Si poti ajunge si cu masina :).
6) Cantareste-te in mod regulat. Asa vei avea situatia sub control. Cunosc pe cineva care se cantareste in fiecare sambata la aceeasi ora. Greutatea o trece in Excel intr-un grafic. Asa vei descoperi la timp curbele periculoase pentru silueta ta dar te vei bucura pe masura atunci cand vei remarca un trend descrescator.
7) Masoara-te in mod regulat. Talie, bust, coapse. Te ajuta sa descoperi punctele critice si sa iti stabilesti obiective. Asa nu pleci pe un drum necunoscut fara o tinta clara. 
8) Permite-ti cate o mica satisfactie alimentara o data pe saptamana. O mica incalcare a regulei te va ajuta sa ramai fidela deciziei tale de a-ti recastiga forma pierduta.
9) Cauta-ti un aliat. O prietena sau partenerul de viata. In doi e mereu mai usor. Va ajutati reciproc si obtineti rezultate impreuna.
10) Cand iti vine sa lasi totul balta, gandeste-te putin cum te vei simti in iunie cand vine vremea fustelor mini si a costumelor de baie. Imagineaza-ti privirea curioasa a vecinilor/nelor de plaja privindu-ti cu invidie formele tonifiate. Pentru unii e un gand putin placut, dar ajuta… :D 
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum