Sauna finlandeza, beneficii si contraindicatii

Sauna finlandeza, beneficii si contraindicatii

Sauna finlandeza, beneficii si contraindicatii

Ce ne spun finlandezii, mari iubitori ai saunei, unii ar spune chiar inventatorii ei? Sa te relaxezi la sauna cel putin de 2 ori pe saptamana reduce riscul de infarct si boli cardiovasculare.

Se stie de multa vreme, ca sauna practicata regulat intretine o inima puternica si confirmarile ne vin din Finlanda, unde un grup de cercetatori din Kuopio au evaluat riscul de infarct si gradul de predispunere la boli coronariene fatale, pe un grup de 2000 de barbati finlandezi de varsta medie. Ei au monitorizat timp de 21 de ani beneficiile pe care le aduce sauna asupra starii de sanatate in general si mai ales asupra sistemului cardiovascular. Rezultatele studiului publicate in JAMA Internal Medicine, au aratat ca riscul de infarct scade cu 22% in cazul acelor barbati care au mers la sauna de cel putin 2 ori pe saptamana. Nu doar frecventa ci si timpul petrecut efectiv in sauna pare sa aiba o influenta. Rezultatele au aratat ca riscul de moarte prin infarct scade cu 7% in cazul persoanelor care “rezista” in sauna 11-19 minute, fara de cele care rezista mai putin de 10 minute in ambianta calda a saunei.

Mediul foarte cald si uscat, cu temperaturi care ajung si la 70 sau 80° stimuleaza transpiratia si cresc vasodilatarea, avand drept consecinta scadewrea tensiunii. Rezultatul imediat este o relaxare musculara perceput ca pe o stare de bine totala. Nu pentru toata lumea insa.

Sauna nu este recomandata tuturor:

-Pe primul loc sunt copiii care la aceste temperaturi pot suferi o scadere importanta a tensiunii, o transpiratie si un ritm cardiac accelerat.

-Absolut nerecomandata si pentru persoanele care se stiu suferinde de diverse probleme cardiace: tahicardie,insuficienta cardiaca, infarct recent sau alte patologii ischemice.

- Atentie si in cazul persoanelor aflate la varsta a treia.

Pentru persoanele sanatoase si in forma nu exista contraindicatii. Sfatul este unul singur: nu exagerati! La fel ca in cazul apelor termale, timpul petrecut in sauna trebuie sa fie scurt la inceput si crescut usor in timp. Niciodata sa nu petreci mai mult de 15 minute in sauna, oricat de sanatos si pregatit te consideri! Pentru a fi sigur ca poti pasi in sauna fara sa iti afectezi sanatatea, ar fi bine sa faci mai intai o vizita la un medic cardiolog!

 

Despre sauna finlandeza in caz sa nu stiai:

Originile acesteia se pierd in timp. Nasterea ei este asociata cu ritualuri de purificare si multe religii antice. Virtutile sale terapeutice sunt cunoscute in Grecia antica dar mai ales de catre popoarele scandinave si baltice, in special de catre finlandezi.

Sauna este de fapt un fel de baie intr-un spatiu inchis cu aer foarte cald si uscat, dezumidificat de catre aparate speciale. Beneficiile sunt extraordinare pe partea de relaxare a mintii si corpului si dezintoxicare a organismului (prin transpiratie se elimina toxine si acizi). Descarca tensiunea nervoasa si stimuleaza echilibrul natural al corpului imbunatatind metabolismul. Pe plan estetic contribuie la cresterea elasticitatii tesuturilor si combate celulita, pielea capatand luminozitate.

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum