Stresul intoarcerii din concediu, cum il combati?

Stresul intoarcerii din concediu, cum il combati?

Stresul intoarcerii din concediu, cum il combati?

Vara este pe terminate ... vine toamna, incepe scoala in curand, strazile orasului se aglomereaza ... te simti cuprins de melancolia sfarsitului vacantelor iar ritmul alert cotidian face sa dispara rapid relaxarea pe care ai trait-o la munte sau pe malul marii.

Si asa te regasesti si tu ingrosand randurile celor care sufera de asa numitul stres de intoarcere (post-vacation blues in engleza), o stare de tristete si regrete post-vacanta care poate dura cateva zile sau chiar saptamani. Aceasta stare nu se manifesta doar la nivel emotional dar iti poate da stari psiho-fizice proaste cum ar fi: dificultati de concentrare, lipsa poftei de mancare, oboseala, insomnie, ameteli sau chiar raceli, tuse si dureri musculare. De fapt toate aceastea inseamna ca tot organismul tau se revolta impotriva intoarcerii in oras si a reluarii ritmului anterior concediului.

Pentru a incerca sa limitezi intrucatva fenomenul (se pare ca o persoana din zece il traieste) trebuie sa abordezi indatoririle zilnice in mod gradat. Ideal ar fi sa mai beneficiezi de cateva zile pana sa incepi efectiv lucrul, astfel corpul si mintea ta se vor obisnui gradat cu noua situatie si o vor infrunta cu un plin de energie.  Stresul, de fapt, este un raspuns natural al organismului la o  schimbare neprevazuta, nu putem sa il evitam mereu dar putem macar sa ii limitam efectele daunatoare.


Iata deci ce poti sa faci pentru a incerca sa combati stresul intoarcerii acasa din vacanta si implicit la job:
- Nu te grabi sa reincepi toate treburile zilnice dintr-odata, respecta-ti ritmul biologic si fa totul cu calm, macar pentru cateva zile.
- Nu cere prea mult de la tine, fixeaza-ti cate un obiectiv o data si nu prea dificil de atins.
- Mananca sanatos, privilegiate fiind fructele care datorita zaharurilor cresc productia de serotonina, hormonul bunei dispozitii.
- Bea multa apa pentru a detoxifia organismul si ceaiuri pentru a relaxa mintea.
- Respecta oraele de somn si incearca sa ai un program cat mai regulat.
- Continua sa iti gasesti timp pentru tine si pentru ceea ce iti place sa faci, la fel ca in vacanta. Ingrijeste-te si rasfata-te in fiecare zi si vei vedea ca stresul cauzat de intoarcerea la serviciu va disparea rapid.
- Pentru ca este inca sfarsit de august si salile au oferte bune, ia-ti un abonament la fitness. Vei aprecia rezultatele mai tarziu cand vei intra in iarna cu o forma fizica buna, vei fi mai sanatoasa si mai tonica si de ce nu...vei intra mai usor in rochia de Revelion!
 

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum