Tai Chi-ul: No stress!

Tai Chi-ul: No stress!

Tai Chi-ul: No stress!

Originar din China, a aparut acum 2000 de ani ca forma de auto aparare si este alcatuit  din miscari gratioase care curg natural. Doar priviind pe cineva care exerseaza miscari de Tai Chi ne simtim ceva mai relaxati, mai detensionati. Tai Chi-ul cuprinde o serie de posturi si miscari executate intr-o maniera lenta si eleganta. Se trece usor si natural dintr-o postura in alta, fara pauza. Oricine, indiferent de varsta si capacitate fizica poate practica acesta forma antica a artelor martiale.


Beneficiile Tai Chi-ului:
•    Reduce nivelul de stress
•    Creste flexibilitatea
•    Imbunatateste rezistenta musculara si contribuie la definirea musculara.
•    Creste nivelul energetic, rezistenta si agilitatea
Tai Chi-ul contine peste 100 de posturi si miscari posibile. Asadar, daca ai o conditie fizica buna poti explora toate cele 100 de posturi si miscari sau poti executa doar unele dintre ele. La fel ca oricare alta activitate, care reuseste sa implice profound atat mintea, psihicul cat si corpul, tai chi-ul reduce nivelul de stress. In timpul unui antrenament ne concentram asupra miscarilor si respiratiei. Aceasta combinatie creeaza o stare de calm si relaxare. Stress-ul, anxietatea si tensiunea ar trebui sa dispara, deoarece suntem focusati asupra prezentului, efectele  mentindu-se si dupa terminarea activitatii. Are un efect pozitiv asupra starii generale de sanatate desi nu reprezinta un substitut al medicinei traditionale. Practicarea sa nu  prezinta nici un risc de accidentare, de altfel persoanele mai in varsta gasesc Tai Chi-ul atragator datorita miscarilor largi cu impact minim asupra musculaturii si articulatiilor.


In ciuda istoriei sale, Tai Chi-ul a fost studiat din punct de vedere stiintific doar in ultimii ani. Cercetarile au scos in evidenta numeroasele beneficii pe care le ofera practicarea lui:
•    Reducerea nivelului de anxietate si depresie
•    Imbunatatirea coordonarii si echilibrului
•    Imbunatateste calitatea somnului
•    Incetinirea degradarii osoase dupa menopauza
•    Scaderea tensiunii arteriale
•    Imbunatatirea activitatii aparatului cardiovascular
•    Calmarea durerilor cronice
•    Imbunatatirea conditiei fizice generale
 
Cuvinte de cautare: relaxare, terapii, masaj, stress, arte, martiale, fitness, tai, chi

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum