Tehnici de comunicare la sala: Motivarea clientului utilizand un limbaj pozitiv

Tehnici de comunicare la sala: Motivarea clientului utilizand un limbaj pozitiv

Tehnici de comunicare la sala: Motivarea clientului utilizand un limbaj pozitiv

Stim deja ca principala preocupare a unui antrenor sau a unei persoane de vanzari in fitness, pe langa aspect si pregatire tehnica, trebuie sa fie o comunicare corecta cu clientul. Din experienta acumulata in ore intregi petrecute in sala, in traininguri sau in discutii cu antrenori sau consilieri de vanzari, am remarcat ca din pacate comunicarea cu clientul (atat in momentul cand acestuia i se recomanda/vinde un abonament cat si la antrenamente sau clase), de foarte multe ori este gresita sau tratata ca si cum ar fi lipsita de importanta. De aceea voi incerca sa va prezint putin din puterea si magia unei tehnici de comunicare printr-un limbaj pozitiv.

Stim ca atunci cand se schimba informatii intre doi actori ai comunicarii, se creeaza o influenta reciproca. Daca totul decurge normal, aceasta influenta devine o relatie. Orice cuvant folosit tinde sa creeze in mintea interlocutorului reprezentari si imagini care provoaca senzatii si emotii. Deci eficacitatea comunicarii depinde de cuvintele folosite si de ceea ce acestea sugereaza interlocutorului nostru.

Exista cuvinte cu valenta pozitiva care indica succes, profit, speranta, siguranta, decizie, acord etc. si cuvinte cu valenta negativa care sugereaza nereusita, pierdere, indecizie, dezacord etc.

Hai sa luam un exemplu concret!

Un client intra in clubul vostru si zice: “As vrea dau jos cateva kilograme si recunosc ca sunt lenes. Am putin timp sa pierd in sala de fitness. In trecut cand am incercat sa ma mai apuc de sport la alta sala, am pierdut repede dorinta de a continua. Nici acum nu sunt foarte convins dar as vrea oricum sa incerc chiar daca nu ma simt in stare sa execut toate acele coregrafii grele pe muzica.” Toate cuvintele evidentiate au o valenta negativa si ne indica comportamentul pe care acest client il are in contact cu activitatea fizica. Cum te-ai simti in calitate de antrenor sau consilier in fata unui asemenea client? Pare dificil sa gasesti un raspuns corect oricat ai fi de entuziast. Ai fost deja influentat si in mintea ta circula imagini cu o persoana amotrica, incapabila sa lege 2 pasi pe muzica si lipsita total de chef. Nu uita ca aceste cuvinte negative induc insonstient ganduri negative si sunt practic calea catre insucces sau experiente traumatizante. Daca vei incepe cu cuvinte de gen: “Stiti care e problema dvs. ...” sau “Gresiti profund, nu e adevarat ca ...” garantat ai pierdut un client. Dar daca vei contracara negativitatea clientului prin cuvinte pozitive situatia se va schimba: “Cu siguranta stiti ca activitatea fizica este sanatate curata si va aduce beneficii enorme. In acest scop in sala noastra desfasuram cu mult succes multe tipuri de activitati, dintr-un motiv foarte simplu: vrem sa raspundem tuturor exigentelor clientilor nostri. Impreuna putem gasi in orarul nostru clase si antrenamente abordabile si eficiente pentru oricine incepe sa faca miscare ...

Poate veti spune ca exemplul este putin fortat dar diferenta dintre discutia de mai sus si realitate nu este foarte mare. De aceea va propun un exercitiu. Incercati cu un coleg sau singuri in fata oglinzii sa simulati raspunsuri in situatii des intalnite in clubul vostru. Incercati sa contorizati si toate cuvintele negative pe care le rostiti in decursul unei zile la sala si sa le inlocuiti cu un limbaj pozitiv. Veti observa imediat diferenta!

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum