Tu NU te ingrasi de sarbatori

Tu NU te ingrasi de sarbatori

Tu NU te ingrasi de sarbatori

Ca sa nu te trezesti in zori de ianuarie, certandu-te iar cu cantarul, pentru ca mai apoi sa te supui din nou (a cata oara? ) unor diete imposibile, este bine sa o iei din timp.

 

Ai experimentat deja pe propria talie :) ca sarbatorile de iarna reprezinta o perioada de risc crescut pentru silueta ta. Daca esti convinsa ca vrei sa iti protejezi silueta, dar in acelasi timp sa si gusti cate ceva din din bucatele traditionale de Craciun si Anul Nou, iti prezentam mai jos cateva sfaturi, care te vor ajuta sa nu te ingrasi prea mult. Sunt doar cateva trucuri, care te vor ajuta sa nu renunti nici la placerea gustului piftiei, cozonacilor sau caltabosilor dar nici la silueta:  

 

  • Incearca sa nu exagerezi cu mancatul timp de doua zile la rand. Daca intr-o zi ai exagerat cu mancatul, impreuna cu familia si prietenii, incearca ca a doua zi sa mananci cat mai usor posibil: fructe, legume si sa bei multa apa. Astfel, organismul tau se va curata de ceea ce a acumulat in exces in ziua precedenta.
  • Fii atenta la mancarurile traditionale de sarbatori, care sunt adevarate atentate la silueta ta: caltabosi, carnati si piftie, fripturi si salate cu maioneza, sarmalute gustoase si nelipsitul cozonac. E clar ca nu vei reusi sa te abtii sa gusti din ele, dar macar incearca sa limitezi portiile.
  • Evita sa mananci inafara meselor principale. In perioada sarbatorilor, pranzul si cinele sunt mai mult decat abundente si prelungite. Incearca atunci sa limitezi caloriile suprimand desertul si gustarile extra din timpul zilei. Va fi un mare sacrificiu sa renunti la toate prajiturile de casa facute de mama si bunica (asa cum numai ele stiu), dar vei castiga in frumusete. Ca sa nu te asezi la masa festiva cu o foame de lup (pardon, lupoaica) incearca sa iti “tai” foamea inainte, cu un fruct sau un iaurt slab.
  • Incearca sa nu exagerezi nici cu alcoolul, nu doar pentru ca face rau sanatatii dar si pentru ca ingrasa. Un pahar in plus iti eclipseaza din luciditate si te face mai vulnerabila in fata tentatiilor culinare.
  • Daca tu esti cea care decide meniul de Craciun, incearca sa faci un compromis intre gust si lejeritate, alege, de exemplu, pestele sau carne alba si da gust mancarii prin condimente vegetale si nu prin sosuri grele.
  • In final, ca o promisiune solemna pentru anul care vine, impuneti sa faci mai multa miscare. Un abonament la sala poate fi o buna idee pentru un cadou de Craciun (poti sa ti-l faci si singura). Iti va permite sa te simti cu constiinta impacata, cand vei “ciuguli” o bunatate  in plus, stiind ca din ianuarie vei pune osul la treaba si vei da jos kilogramele acumulate.

Iti dorim La multi ani si la mai putine kilograme! :)

Comenteaza

Cauta in:

Newsletter

Citeste acum